Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Importer bananów: Dzisiaj to sieci handlowe stawiają warunki



portalspozywczy.pl - 16 grudnia 2015 09:17


- Obecnie mamy do czynienia w Polsce z rewolucją w handlu detalicznym. Koncentracja handlu to duże wyzwanie dla dostawców, m.in. takich firm jak nasza. Ta sytuacja nieco wymusiła na nas stworzenie marki własnej importowanych przez nas bananów. Bez tego bylibyśmy dalej tylko jednym z wielu pośredników - mówił, podczas debaty zorganizowanej przez KIG, Bartosz Szatkowski, dyrektor zarządzający firmy Quiza, która zajmuje się importem bananów.

Dzisiaj to sieci handlowe stawiają warunki, dostawcy w obecnej sytuacji nie mają wiele do powiedzenia i niejako muszą dopasować się do wymagać sieci.

- Dlatego stworzenie własnej marki owoców było naturalnym elementem rozwoju naszej firmy, dzięki temu zaistnieliśmy na rynku. Markowy produkt jest bardziej rozpoznawalny i ma szansę dotrzeć do większej liczny odbiorców niż owoce "no name".  Poza tym z brandowym produktem łatwiej wejść sieci. Od 2012 r. nasze banany są sprzedawane pod logo Quiza Banana. W przyszłości planujemy dywersyfikację oferty o kolejne owoce – mówi Bartosz Szatkowski.

Obecnie konsumpcja bananów w Polsce sięga średnio 7 kg rocznie na osobę, ale importerzy tych owoców oceniają, że mogłaby być nawet trzy razy większa. Dla przykładu w Skandynawii wynosi ona 18 kg na osobę.

Więcej: portalspozywczy.pl