Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Tesco będzie przekazywać niesprzedaną żywność organizacjom charytatywnym



independent.co.uk - 14 marca 2016 10:37


Zarządzający siecią Tesco są w trakcie tworzenia porozumienia z ponad 5 tysiącami organizacji charytatywnych w całej Wielkiej Brytanii, mającego wyeliminować marnowanie niesprzedanego jedzenia do końca 2017 roku.

Statystyki pokazują, że w 2015 roku sklepy Tesco wyrzuciły około 55 400 ton niesprzedanego jedzenia.

Program Community Food Connection  działa aktualnie w 15 miastach i regionach, między innymi w Portsmouth, Manchesterze, Birmingham i Southampton. Zasięg akcji będzie stopniowo zwiększany i docelowo ma objąć wszystkie sklepy sieci.

Tesco wykorzysta do tego platformę cyfrową FoodCloud FareShare. Dzięki niej pracownicy sklepów oraz przedstawiciele organizacji będą mogli zdecydować, gdzie przekazać niesprzedaną żywność.

Tesco nie jest pierwszą siecią, która decyduje się na taki krok. Wcześniej podobne rozwiązania wprowadziła sieć Morrisons.