Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Rynek żywności dla najmłodszych intensywnie rośnie



Rzeczpospolita - 12 kwietnia 2010 08:45


Na polskim rynku w ciągu roku firmy sprzedają towary przeznaczone dla dzieci za 10 mld zł. Nakłady na żywność dla najmłodszych zwiększają się o 100 mln zł rocznie - czytamy w Rzeczpospolitej.

Jak czytamy w Rzeczpospolitej duży optymizm widać wśród producentów żywności dla dzieci. Ten rynek warty jest już ok. 1 mld zł, a prognozy na ten rok zakładają jego wzrost o ok. 10 proc. Według badań firmy Nielsen w 2009 r. wartość polskiego rynku żywności dla niemowląt wzrosła o 12 proc., do około 950 mln zł. Nielsen nie bada np. sprzedaży w aptekach, więc rzeczywiste wydatki na te produkty mogą być o 30 proc. wyższe.
Firma badawcza Euromonitor International rynek żywności dla niemowląt wycenia na 1 mld zł i szacuje, że w tym roku może ona się zwiększyć o ponad 4 proc., a w 2012 r. powinna sięgnąć 1,2 mld zł.