Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

W sklepach specjalistycznych bardzo dobrze sprzedają się wędliny tradycyjne



portalspozywczy.pl - 12 kwietnia 2010 12:08


Konsumenci mają ściśle sprecyzowane oczekiwania wobec wędlin tradycyjnych. Kupują tę kategorię w przeważającej części w kanale tradycyjnym, często w sklepach firmowych. Wierzą, że właśnie to miejsce sprzedaży zapewni odpowiednią jakość - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak z firmy Regis.

W semencie wędlin tradycyjnych duże znaczenie mają regionalni producenci. - Z tej grupy produktów mięsnych Polacy najlepiej kojarzą np. kiełbasę lisiecką czy szynkę z bobrownik. Ten segment zdecydowanie będzie się rozwijał. Już dzisiaj widać zmianę na półkach - ocenia Magdalena Nowak. - W ofercie sklepów z wędlinami około 30 proc. powierzchni zapełniają właśnie wędliny tradycyjne - dodaje.
Zauważa, że produkować je może praktycznie każdy zakład, ale sprzeda je tylko ten, który będzie miał na to własny pomysł i pobudzi odpowienie skojarzenia i emocje konsumenta. - Właściwie każdy zakład mięsny ma dzisiaj ambicje posiadać w swej ofercie linię wędlin tradycyjnych - podkreśla przedstawicielka Regisu.