Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Do 2012 roku wartość pakowanej żywności wzrośnie do 54,3 mld zł



Rzeczpospolita - 28 kwietnia 2010 08:55


W tym roku wydamy na zapakowane produkty spożywcze o 500 mln zł więcej niż w ubiegłym roku, czyli około 52,1 mld zł. Zdaniem analityków do 2012 r. wartość rynku pakowanej żywności zwiększy się do 54,3 mld zł - informuje Rzeczpospolita.

Zdaniem analityków w kolejnych latach głównym czynnikiem napędzającym sprzedaż pakowanej żywności będą innowacje. Szybko powinna się rozwijać oferta tzw. zdrowej żywności, czyli m.in. produktów ekologicznych oraz funkcjonalnych.
Jak informuje Rzeczpospolita największy udział w rynku pakowanej żywności mają produkty mleczarskie. W 2009 r. Polacy kupili ich za 12,8 mld zł a w tym roku wydatki na te produkty przekroczą 13 mld zł. Jednym z produktów, które zyskują najszybciej, są pakowane sery.
Popularnymi zapakowanymi wyrobami spożywczymi są również produkty piekarnicze (11 mld zł) oraz słodycze (6,6 mld zł).