Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Internauci wymusili na Lidlu tydzień wegetariański



portalspozywczy.pl - 6 kwietnia 2017 10:23


Wzrost zainteresowania wegetarianizmem odkryły już jakiś czas temu duże sieci handlowe, które poszerzają swoją półkę wege-produktów. Lidl systematyczne sprawdza popularność takich produktów w czasie swoich tygodni tematycznych. Kilka miesięcy temu w social mediach obserwowaliśmy konsumencką batalię o to aby, aby jeden z tygodni poświęcony był tej diecie - mówi Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

- Widać, że sieć słucha swoich konsumentów, ponieważ tydzień się odbył, a część produktów na stałe pojawiło się w ofercie. Warto zwrócić uwagę, że półka roślinna zapełnia się także produktami wegańskimi, które do tej pory były zdecydowanie na samym końcu na sklepowego łańcucha - dodaje.

Jak podkreśla, Polacy coraz chętniej przechodzą na dietę roślinną. Przyczynia się do tego większa dostępność produktów wege oraz, co ważne, lepszy ich smak. - Nasze obserwacje rynku i badania, które prowadzimy od kilku miesięcy pokazują, że rodacy najczęściej z pokolenia Millenialsów decydują się na wegetarianizm ze względów światopoglądowych, a nie dlatego, że nie lubią mięsa. To jeden z najczęściej powtarzanych mitów na temat wegetarian. Dzięki firmom takim jak np. bezmięsny mięsny, który wytwarza wege pasztety, kiełbasy, mają oni możliwość kosztowania smaku mięsa, ale w wersji wege. Nasze analizy pokazują, że wegetarianie, którzy sięgają po wege zamienniki potraw mięsnych z uwagą śledzą skąd pochodzą dane produkty - mówi Karolina Liberka.

Całość na portalspozywczy.pl