Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Auchan szykuje rewolucję w etykietach cenowych



dlahandlu.pl - 4 lipca 2017 12:22


W maju spółka Auchan Retail podjęła współpracę z chińskim start-upem Hanshow Technology. Owocem współpracy ma być wypracowanie innowacyjnego centralnego narzędzia do etykietowania. Jeśli rozwiązanie pomyślnie przejdzie fazę testów zostanie wprowadzone m.in. do Polski.

Technologia ma za zadanie znacznie ułatwić klientom zakupy, a pracownikom pracę. Cyfrowe rozwiązanie może zostać wdrożone na całą oferowaną gamę produktów. Etykiety przy półce mogą zostać zmieniane szybciej i łatwiej. 

Obecnie firma jest w trakcie testów. Pilotaż jest prowadzony w placówkach sieci we Francji i Luksemburgu. Gdy testy zostaną zakończone, rozwiązanie będzie można uruchomić we wszystkich krajach, w których funkcjonuje Auchan Retail, czyli także w Polsce, i we wszystkich formatach (hipermarkety, supermarkety i sklepy ultra-convenience).

Cyfrowe etykiety LED są kontrolowane centralnie, co oznacza, że wyświetlane ceny są "bardziej wiarygodne". Ponadto, nowe narzędzie korzysta z geolokalizacji, co oznacza, że produkty mogą być "śledzone" poprzez aplikację Auchan lub interaktywną mapę sklepu. 

Nowe technologie umożliwiają szybkie i łatwiejsze etykietowanie produktów na półce. Ten bezprecedensowy system zarządza cenami w czasie rzeczywistym dostarcza m.in. informacje o   
o poziomie zapasów, zmianach w zakresie produktów oraz następnych dostawach. 

Pierwszy sklep Auchan w Polsce został otwarty w roku 1996, w Piasecznie pod Warszawą. Największy hipermarket, Auchan Wola w Warszawie, ma powierzchnię prawie 18 tys. mkw. Przez 20 lat działalności w Polsce Auchan ugruntowało swoją pozycję i stało się marką bardzo dobrze znaną. Dziś sieć liczy 76 sklepów i 7 centrów logistycznych.