Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

KER krytykuje Grupę Żywiec za reklamę piwa EB



wirtualnemedia.pl - 28 września 2017 09:14


Grupa Żywiec w reklamach piwa EB pod hasłem „Tymczasem”, które w formie sloganów umieszczano na chodnikach w wybranych miastach przekroczyła dopuszczalne granice obyczajności. Komisja Etyki Reklamy uznała, że ze względu na miejsca, w których przekaz był eksponowany, takich jak np. Park Cytadela w Poznaniu, będący nie tylko parkiem, ale również pomnikiem historii, reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej - czytamy w serwisie wirtualnemedia.pl.

Komisja Etyki Reklamy rozpatrywała kilka skarg na reklamy, które w formie murali promowały piwo EB. Slogany reklamowe w kolorach białym i czerwonym wykonane sprayem pojawiły się chodnikach w kilku miastach, m.in. w alejkach Parku Cytadela w Poznaniu. Po krytyce internautów Grupa Żywiec zapowiedziała usunięcie ich.

Przedstawiciele Grupy Żywiec w odpowiedzi na zarzuty pod adresem reklam piwa EB wyjaśnili, że wykorzystane w kampanii elementy graficzne i tekstowe są zgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, gdyż nie zawierają wizerunku ani znaku towarowego marki piwnej.

KER podzieliła zarzuty autorów skarg i uznała, że Grupa Żywiec tą kampanią piwa EB przekroczyła dopuszczalne granice obyczajowości. Stwierdziła, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej z racji tego, że przekaz reklamowy eksponowano m.in. w takich miejscach jak Park Cytadela w Poznaniu, który nie jest tylko parkiem, ale również pomnikiem historii.