Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

W jakim kierunku zmierza rozwój polskich ulic handlowych?



propertynews.pl - 15 stycznia 2018 09:05


W Europie miejskie promenady, jakimi są ulice handlowe, przyciągają klientów bogatą ofertą modowo biżuteryjną. Tymczasem w Polsce główne ulice miast należą do sektora gastronomicznego. O tym, w jakim kierunku zmierza rozwój polskich ulic handlowych mówi Renata Kamińska, Senior Property Negotiator CBRE.

Polski rynek ulic handlowych na mapie Europy jest stosunkowo młody. Ich rozwój został zahamowany po drugiej wojnie światowej, a niewiele po 89 r. do Polski wkroczył nowy format w postaci centrów handlowych, które ukształtowały nasze nawyki handlowe i spowodowały, że klient w Polsce oczekuje pełnej oferty pod jednym dachem.

Obecnie widzimy w Polsce bardzo ciekawy trend, zupełnie inny od tego, który obserwujemy w Pradze czy Berlinie. Podczas gdy w tych miastach rynek ulic handlowych zdominowany został przez marki modowe i biżuteryjne, a oferta restauracyjna jest jedynie ich dopełnieniem, w Polsce to właśnie gastronomia stała się najważniejszym najemcą na ulicach - wskazuje Renata Kamińska, Senior Property Negotiator CBRE.

Jak dodaje, w najbliższym czasie należy spodziewać się dalszego rozwoju tego sektora,  także dzięki projektom takim jak: Hala Koszyki, Hala Gwardii czy, ulica Francuska. - Spodziewamy się też, że dzięki oddaniu takich projektów, jak Ethos na Placu Trzech Krzyży, czy Hotel Rafflles Europejski, marki modowe, które rozpoczną swoje funkcjonowanie w 2018 r. uruchomią efekt domina i spowodują, że kolejne nieobecne brandy modowe, niedługo otworzą swoje flagowe sklepy w naszym kraju. 

Więcej na propertynews.pl