Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Ponad 90 proc. Polaków widzi, że opakowania są problemem dla środowiska



dlahandlu.pl - 16 stycznia 2018 14:32


Według badania przeprowadzonego w styczniu 2018 r. przez PBS, 91 proc. Polaków dostrzega, że zużyte opakowania są ważnym problemem dla środowiska naturalnego, a 93 proc. jest zdania, że firmy sprzedające opakowane produkty powinny podejmować działania na rzecz zmniejszenia wpływu zużytych opakowań na środowisko naturalne – informuje McDonald’s. Sieć chce do 2025 r. wprowadzić recykling we wszystkich restauracjach marki oraz przejść w 100 proc. na opakowania pochodzące ze źródeł odnawialnych, produkcji certyfikowanej lub recyklingu.

McDonald’s zamierza dołożyć starań, aby do 2025 roku 100 proc. wszystkich opakowań przeznaczonych dla klientów pochodziło ze źródeł odnawialnych, recyklingu lub certyfikowanej produkcji, przy czym preferowane będą surowce opatrzone certyfikatem Forest Stewardship Council (FSC). Koncernowi zależy również na wprowadzeniu recyklingu we wszystkich restauracjach marki na świecie, niezależnie od różnic w zakresie infrastruktury związanej z procesem recyklingu, przepisów prawa oraz nawyków konsumenckich, które występują między krajami, a czasami nawet miastami.

– Według badania, przeprowadzonego w styczniu 2018 r. przez PBS, większość Polaków (91 proc.) dostrzega, że zużyte opakowania są ważnym problemem dla środowiska naturalnego. Ponadto 93 proc. respondentów jest zdania, że firmy sprzedające opakowane produkty powinny podejmować działania na rzecz zmniejszenia wpływu zużytych opakowań na środowisko naturalne. McDonald’s odpowiada na to oczekiwanie poprzez dotychczasowe działania oraz ambitne zobowiązania na przyszłość – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

– Z wyników badania dowiedzieliśmy się również, że 89 proc. Polaków chętnie korzystałoby z możliwości segregacji w miejscach publicznych, np. restauracjach szybkiej obsługi. W restauracjach McDonald’s w Polsce rzeczywiście możemy zaobserwować, że nasi goście chętnie i prawidłowo korzystają ze specjalnych koszy do segregowania odpadów - dodaje.

Przedstawione dziś plany koncernu to kolejny krok McDonald’s – już wcześniej firma postawiła sobie cel zakładający, że do 2020 r. 100 proc. opakowań wykonanych z masy papierowej będzie pochodziło z recyklingu bądź certyfikowanych źródeł, które nie przyczyniają się do wylesiania.

– Jesteśmy największą siecią restauracyjną na świecie. Możemy wykorzystać skalę naszej działalności w słusznej sprawie i wprowadzić zmiany, jakich oczekują nasi goście. Nasze działania będą miały wpływ w każdym miejscu na świecie – mówi Francesca DeBiase, dyrektor ds. łańcucha dostaw i zrównoważonego rozwoju w McDonald’s.

Aby zrealizować swoje plany, McDonald’s podejmie szereg inicjatyw przy wsparciu ekspertów branżowych, administracji lokalnej i organizacji związanych z ochroną środowiska, które będą miały na celu zmianę opakowań i wdrożenie rozwiązań sprzyjających recyklingowi. Koncern zakłada, że wspólnymi siłami uda się wypracować i wprowadzić opakowania dostosowane do możliwości systemów recyklingowych, a także wyedukować w tym zakresie pracowników restauracji i zachęcić do recyklingu gości.

Działania w trosce o środowisko trwają w McDonald’s nie od dziś. McDonald’s wykonał zwrot w kierunku ekologicznych opakowań niemal 25 lat temu, co zbiegło się z początkiem przełomowej współpracy z EDF. Dzięki tej inicjatywie w ciągu pierwszych dziesięciu lat wyeliminowano ponad 135 milionów kilogramów opakowań, poddano recyklingowi 1 milion ton tekturowych pudełek oraz o 30 proc. zredukowano ilość produkowanych odpadów.

Obecnie 50% opakowań przeznaczonych dla gości McDonald’s pochodzi ze źródeł odnawialnych, recyklingu lub certyfikowanej produkcji. Z kolei 64% opakowań bazujących na masie papierowej pochodzi z certyfikowanych źródeł lub recyklingu. Ponadto około 10% wszystkich restauracji McDonald’s poddaje recyklingowi opakowania wykorzystywane przez klientów.