Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Pogoda bardziej niż żałoba wpływa na słabsze wyniki sieci



Marta Ogonek, dlahandlu.pl - 10 czerwca 2010 10:03


Bieżący rok nie zaczął się dobrze dla sklepów spożywczych Sezamek. Zdaniem Dariusza Serwońskiego, koordynatora sieci, największy wpływ na spadek sprzedaży miała pogoda. - Wydłużenie sezonu grzewczego wpłynęło na zwiększone koszty ogrzewania, a dodatkowo ostra zima zniechęciła klientów do wychodzenia z domu. Teraz z kolei nastąpił drastyczny spadek sprzedaży napojów chłodzących, lodów, piwa przez deszcze - wyjaśnia nasz rozmówca.

- Powódź, która dotknęła również tereny na których są sklepy sieci Sezamek, na pewno spowoduje znaczne obniżenie sprzedaży szczególnie w regionach gdzie są największe szkody. Obawiam się, że tendencja spadkowa będzie utrzymywać się przez dłuższy okres czasu i wpłynie na wyniki całej sieci - dodaje koordynator sieci Handlowej Sezamek.

Dariusz Serowński uważa, że dni żałoby narodowej w przypadku branży FMCG nie będą miały znaczącego wpływu na wielkość sprzedaży.

Sieć Handlowa Sezamek działa od 2003 roku w ramach P.H.U. Sezamek z siedzibą w Gorlicach i jest obecna w województwach małopolskim i podkarpackim. Firma jest zainteresowana pozyskiwaniem kolejnych franczyzobiorców.