Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

CMR analizuje sprzedaż w okresie Zielonych Świątek



dlahandlu.pl - 15 marca 2018 13:26


Jak wynika z danych CMR w supermarketach niedziela wolna od handlu (np. Zielone Świątki) przekłada się na wzrost zarówno liczby transakcji, jak i wartości sprzedaży w sobotę poprzedzającą święto oraz w poniedziałek po nim, co oznacza, że część klientów, która wybrałaby się do sklepu w niedzielę przesuwa swoje zakupy na któryś z dni (większość wybiera sobotę).

W analizowanym przykładzie sprzedaż w tych dniach nie rekompensowała jednak sprzedaży utraconej w niedzielę. W grupie sklepów małoformatowych do 300 m2 – wśród których duża część (nawet powyżej 50%) w dni świąteczne jest otwarta – wolna niedziela nie spowodowała większych zmian w tygodniowym rozkładzie sprzedaży. Wyższy odsetek obrotów i liczby transakcji
przypadających na świąteczną niedzielę sugeruje, że ten format sklepów w dniach z zakazem handlu odwiedza więcej klientów niż w zwykłe niedziele.