Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Po buty i ubranie do Pepco, Lidla i Biedronki



Rzeczpospolita - 23 marca 2018 10:11


Takie sklepy zdominowały już polski rynek żywności, a teraz ich pozycja rośnie także w odzieży i butach. To efekt zachowań konsumentów, którzy na zakupach zwracają uwagę głównie na cenę - informuje piątkowa "Rzeczpospolita".

Z badania TrafficBooster firmy IQS udostępnionego „Rzeczpospolitej” wynika, że o ile Polacy po ubrania czy buty nadal najczęściej chodzą do sklepów CCC, Deichman i H&M, to dalej są już takie firmy jak Pepco, Biedronka czy Lidl. Niektóre wyżej od znanych marek ja Reserved czy C&A. W czołówce zestawienia są też inne sieci spożywcze, jak Tesco czy Auchan, w których oferta odzieżowa czy obuwnicza jest także bardzo szeroka.

Artur Czajka, lider projektu TrafficBooster mówi, że silna pozycja dyskontów i hipermarketów w segmencie odzieży sportowej oraz obuwia może zaskakiwać, ale wbrew pozorom to wynik zachowań konsumentów. Z cotygodniowego badania przeprowadzonego na kilku tysiącach osób wynika, że dyskonty zdaniem konsumentów są blisko ich domu oraz mają atrakcyjne promocje. Dla 17 proc. badanych ważne jest także, że można tam zrobić całe zakupy, nie tylko spożywcze.

Całość w „Rzeczpospolitej”