Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

W 2017 roku sklepy Piotra i Pawła odwiedzało 2,7 mln klientów miesięcznie



dlahandlu.pl - 26 marca 2018 13:24


Jak wynika z badania firmy Market Side Piotra i Pawła odwiedzało 2,7 mln Polaków, czyli 9 proc. konsumentów - dane z listopada 2017 roku. W 2012 roku było to 5 proc. (zmiana +4 pp). Niecały 1 proc. wskazało tę sieć jako najczęstsze miejsce zakupów. Jednocześnie 74 proc. klientów Piotra i Pawła w ciągu ostatniego miesiąca było w sklepie Biedronka.


66% klientów jest zadowolonych (zdecydowanie lub raczej) z robienia zakupów w supermarkecie Piotr i Paweł. Średnie zadowolenie w porównaniu do 2012 roku zmalało o 0,34 z 4,20 do 3,86. Jedynie 1 proc. osób powiedziało, że jest raczej niezadowolonych, a obojętnych (ani zadowolony, ani nie) - było 31 proc.

Atrakcyjny i szeroki asortyment to najsilniejsza strona supermarketu Piotr i Paweł (29 proc. wskazań). Wielu klientów ogólnie lubi ten sklep (21 proc.) 13 proc. podoba się czystość i porządek oraz zapach. Nie podobają im się natomiast ceny, są one mało atrakcyjne (38 proc. wskazań).

Piotr i Paweł najsilniej przyciąga klienta ofertą mięsa, wędlin i ryb (33 proc. wskazań). Pozostałe silne grupy to produkty świeże: nabiał (26 proc.), pieczywo (25 proc.), warzywa i owoce (23 proc.) , a także słodycze i przekąski - 21 proc.
Słodycze i przekąski, warzywa i owoce, pieczywo oraz produkty sypkie przyciągają mocniej, niż u konkurentów. W porównaniu do 2012 roku najbardziej wzrosło znaczenie słodyczy i przekąsek, a zmalało napojów i wody.