Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Amazon chce dotrzeć do najmłodszych konsumentów



dlahandlu.pl, za esmmagazine.com - 3 kwietnia 2018 11:56


Amazon szuka sposobów na dotarcie do konsumentów generacji „Z”, a więc obecnych nastolatków, którzy nie posiadają kont bankowych i kart debetowych. Gigant światowego e-handlu już rozpoczął rozmowy z bankami, które mogą zakończyć się pojawieniem się nowego rodzaju kont dla osób nieletnich – informuje serwis esmmagazine.com.

Nastolatki, znane również jako Generacja Z, nie posiadają kart debetowych i kredytowych, a także kont bankowych i wolą chodzić do sklepów fizycznych, by kupować rzeczy, które mogą kupić online. To duże wyzwanie dla Amazona. Jednak lider światowego e-commerce już rozpoczął rozmowy z bankami, w tym JPMorgan Chase i Capital One, aby stworzyć produkt na wzór rachunków bieżących, skierowanych właśnie do tej grupy konsumentów.

Dzieci poniżej 18 roku życia zazwyczaj nie mogą zarejestrować konta bankowego bez zgody rodziców, a prowadzenie kont dla uczniów szkół średnich często wiąże się z miesięcznymi opłatami za usługi i opłatami za przekroczenie stanu konta. – Pojawia się więc szansa, że ​​Amazon poprawi poziom usług bankowych – mówi Stuart Sopp, dyrektor generalny Current, startupu, który oferuje karty debetowe nastolatkom.

Ponieważ wielu młodych ludzi nie kwalifikuje się do kart kredytowych, Amazon stworzył kartę pseudo-debetową o nazwie Amazon Cash, która pozwala nastolatkom odkładać pieniądze w drogeriach takich jak 7-Eleven i CVS i dodawać je do portfela Amazon, z którego mogą korzystać online.

Według ekspertów, jest to kolejny sposób dla Amazona na ekspansję.  - Ich marka dociera do każdego miejsca, do którego mogą dotrzeć ich macki - mówi Tim Barefield, dyrektor zarządzający w firmie konsultingowej Kotter International.

Amazon wie jak docierać do swoich użytkowników. Na przykład daje studentom zniżki na członkostwo w Amazon Prime, zapewniając bezpłatną wysyłkę i dostęp do przesyłania strumieniowego wideo. Dzięki temu młodzi ludzie, gdy zaczną podejmować więcej własnych decyzji dotyczących wydatków, będą kupować produkty Amazon.