Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Kolejni detaliści eksperymentują z koncepcją „sklep bez kas” (wideo)



dlahandlu.pl, za esmmagazine.com - 6 kwietnia 2018 10:12


Rozwój supermarketów bez kas to pomysł w głównej mierze giganta internetowego Amazon, który w styczniu uruchomił w Seattle swój zaawansowany technologicznie sklep Amazon Go, po ponad roku testów. Jednak inni detaliści, w USA, Europie i Azji, także eksperymentują z technologiami "skanuj i idź". Przykładem jest Spar Holandia, który wprowadza nowy system kasowania zakupów w swoim sklepie Spar University w Hogeschool Utrecht.

W środę sprzedawca wprowadził na rynek nowy system Skippen, który umożliwia klientom, podczas zakupów, skanowanie artykułów spożywczych za pomocą smartfona, a następnie dokonywanie płatności online za pośrednictwem aplikacji bez fizycznego finalizowania transakcji.

Dodatkowo, po zakończeniu płatności, użytkownicy otrzymują nagrodę, którą można wykorzystać podczas kolejnej wizyty w sklepie, na przykład przy bezpłatnej filiżance kawy.

Spar University rozpoczął działalność w 2013 roku jako koncepcja „self-checkout”. W żadnym ze sklepów nie ma kasjerów, a jedynie samoobsługowe kasy. Detalista twierdzi, że wprowadzenie systemu Skippen to kolejny krok w rozwoju "prostych, inteligentnych i szybkich zakupów". Jak mówi, zamierza wprowadzić system we wszystkich swoich sklepach do końca 2018 roku.

Obecnie na terenie kampusów w miastach w Holandii znajduje się dziewięć sklepów Spar University, w tym Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Nijmegan i Delft.

Detalista twierdzi, że sklepy skupiają się na produktach typu convenience-to-go i mają na celu zaspokojenie potrzeb pracowników uniwersyteckich, studentów i przechodniów. Oferują również usługę zakupów online za pośrednictwem aplikacji Spar University.

To nie jedyny przykład kolejnych prób wprowadzania „sklepów bez kas”. W Holandii podobny system do Skippena już testuje Albert Heijn. W tym roku detalista otwiera swój pierwszy sklep bez kas AH To Go w Amsterdamie i planuje wprowadzić technologię do 80 sklepów convenience w przyszłości.

Podobne próby podejmują inni detaliści w USA, Europie i Azji, w tym Walmart, Coop Denmark i Auchan China.