Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Rośnie popyt na mniejsze opakowania produktów spożywczych



Puls Biznesu - 18 kwietnia 2018 09:24


Coca-cola w puszcze o pojemności 150 ml obok klasycznej 330 mln, mała Nutella w 50-gramowym słoiku oprócz klasycznej pojemności. To przykłady mody na coraz mniejsze porcje produktu — informuje Puls Biznesu za agencją prasową DPA.

Popyt na mniejsze opakowania rośnie. Konsumenci są coraz bardziej mobilni, konsumują w biegu, zwracają uwagę na ilość spożywanego cukru i kalorii, zmniejsza się też rozmiar gospodarstw domowych. To wszystko nakręca zapotrzebowanie na poręczne, małe porcje żywności. To obserwacje nie tylko z rynku niemieckiego. Polacy chcą tego samego.

Na mniejszych opakowaniach zyskują m.in producenci wody, soków i alkoholu. Jak mówi Pulsowi Biznesu Joanna Grzywacz, analityczka Nielsen Polska, sprzedaż wartościowa wody butelkowanej o pojemności poniżej 1 litra wykazała dwucyfrowe tempo wzrostu w okresie skumulowanych 12 miesięcy w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Podobnie sprawa miała się z wódką: w 2017 r. do wzrostu całej kategorii w największym stopniu przyczyniła się pojemność 0,1 l, która z roku na rok zyskuje udział w rynku. Wśród podstawowych pojemności ta ostatnia rosła w tempie 13,8 proc.

Więcej w Pulsie Biznesu