Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

JD.com chce otwierać w Chinach 1000 sklepów... dziennie



dlahandlu.pl za Retail Detail - 19 kwietnia 2018 11:58


JD.com ogłosiło ambitne plany. Firma chce otwierać w Chinach około 1000 sklepów convenience dziennie. Dzięki temu imponującemu celowi, druga co do wielkości firma handlu elektronicznego w tym kraju przyspiesza projekt rozszerzenia działalności na rynek offline.

Uruchomienie 1000 sklepów stacjonarnych w ciągu niespełna roku było imponującym osiągnięciem, ale JD.com na tym nie poprzestaje. Nowe sklepy będą prawie wyłącznie franczyzowe, a niezależni inwestorzy będą mogli je prowadzić na terenie całego kraju.

- Format już na starcie okazał się niezwykle popularny, szczególnie wśród pracowników migrujących, którzy chcieliby powrócić do swoich rodzinnych miejscowości - powiedział CEO JD.com, Liu Qiangdong. - Każdego dnia otrzymujemy 50 tys. zgłoszeń od osób, które kusi perspektywa pracy bliżej domu, przy jednoczesnym uzyskaniu przyzwoitego wynagrodzenia - dodał.

Prowadzenie sklepu convenience JD.com może generować wynagrodzenie w wysokości ponad 8 000 juanów (nieco ponad 1000 euro ) na miesiąc, a pożyczki od Jingdong Finance są dostępne dla tych, którzy nie mają własnego kapitału, a chcieliby zostać franczyzobiorcami.

1111 sklepów zostało już otwartych od listopada ubiegłego roku. Jeśli JD.com zrealizuje swój śmiały plan, w ciągu najbliższych pięciu lat uruchomi milion punktów, z których połowa będzie znajdować się na obszarach wiejskich.

Startegia JD.com to w dużej mierze odpowiedź na działania konkurenta -  Alibaba od 2015 roku inwestuje miliardy w rynek fizycznych sklepów detalicznych i planuje otworzyć 2 tysiące sklepów w ramach sieci Hema w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat. "Blitzkrieg" między dwoma gigantami handlu elektronicznego szybko się nie skończy: zaledwie dwa miesiące temu JD.com ogłosiło, że ma ambicję stworzenia zaawansowanej technologicznie sieci sklepów bez kas fiskalnych.