Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Nielsen: 40 proc. kiełbasy paczkowanej sprzedaje się od maja do sierpnia



dlahandlu.pl - 26 kwietnia 2018 13:42


Majówka to bez czas wzrostu sprzedaży paczkowanych kiełbas tradycyjnych. Sprzedaż tego segmentu zaczyna rosnąć już w kwietniu, notując największe sprzedaże w okresie maj-sierpień. Na te cztery miesiące przypada ponad 40% rocznej sprzedaży – komentuje Monika Dyrda, Client Director z Nielsen Polska.

Kiełbaski bardzo lubimy konsumować wraz z sałatką, dlatego nie dziwi fakt, że w maju następuje również wzrost sprzedaży sosów sałatkowych w torebkach. Dodatkowo przepadamy wprost za dressingami. Silne wzrosty sprzedaży wartościowej dressingów notowane są na początku sezonu grillowego. Kategoria sprzedaje się głównie w sklepach wielkoformatowych. Ponadto w okresie sezonowego wzrostu sprzedaży (kwiecień-czerwiec) obserwujemy wzrost znaczenia dyskontów w tej kategorii – dodaje Agnieszka Panufnik z Nielsen.

W okresie od maja do września na rynku dostępne są sery camembert przeznaczone do grillowania.
W ostatnim okresie sezonu grillowego (maj-wrzesień 2017) produkty tego typu sprzedały się w liczbie 1,1 miliona opakowań (z wykluczeniem marek własnych sieci detalicznych), co oznacza 7% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku – wyjaśnia Marta Wieczorek z Nielsen. Mówiąc o grillu nie można zapominać o przyprawach, które nadają wyjątkowego smaku serwowanym potrawom. – W maju możemy zaobserwować wyraźny wzrost sprzedaży dla segmentu przypraw grillowych (wraz z marynatami), który utrzymuje się aż do końca sierpnia. W tym okresie sprzedaje się około 70% całej rocznej sprzedaży wartościowej tych przypraw – zaznacza Katarzyna Parkot z Nielsen.

Ciepły maj i zakupy na zapas przed drugim długim weekendem (31 maja wypada w Boże Ciało) mogą przyczynić się do wzrostów sprzedaży piwa w maju 2018 w porównaniu do roku ubiegłego. Czy w maju możemy spodziewać się szczególnych trendów, dotyczących złotego trunku? – Polacy coraz częściej kupują piwa bezalkoholowe (do zawartości alkoholu 0,5%) oraz piwa pszeniczne. W 2017 r. wydaliśmy w sklepach detalicznych o 3,4 mln PLN więcej na piwa bezalkoholowe i o 3,8 mln PLN na pszeniczne niż w roku 2016 – wyjaśnia Bartłomiej Skorupa, konsultant w Nielsenie. Piwo, jako kategoria sezonowa najwyższą sprzedaż notuje w miesiącach wakacyjnych. Zaś maj jest czwartym miesiącem pod względem sprzedaży piwa w Polsce.

Maj oraz czerwiec to okres, w którym najczęściej rozpoczyna się letni wzrost sprzedaży wody mineralnej, napoi gazowanych, herbat mrożonych czy napoi izotonicznych i energetyzujących. Sezonowe wzrosty sprzedaży tych kategorii są silnie zależne od pogody i średniej temperatury. Maj 2017 to trzeci pod względem wartości sprzedaży miesiąc w całym roku w kategorii soki, nektary, napoje. Wyższe sprzedaże notują tylko miesiące świąteczne – okres wielkanocny i Świąt Bożego Narodzenia – podkreśla Dominika Biszczanik z Nielsen.

Największy wzrost czasu spędzonego przed telewizorem występuje wśród dzieci w wieku 13-15 lat (+27%). Nastolatki podczas majówki siedzą średnio prawie 2,5 godziny dziennie przed odbiornikiem. Grupa +65 odnotowuje najmniejszy wzrost w okresie weekendu majowego – wynosi on jedynie 1%. Wynika to z faktu, że osoby w tym wieku generalnie spędzają dużo, bo średnio 6 godzin i 19 minut dziennie przed TV – komentuje Aleksandra Boczkowska, konsultantka z Nielsen.