Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Segment modowy w USA polaryzuje się, sklepy ze średniej półki padają



Bankier.pl - 30 kwietnia 2018 09:45


Handel detaliczny w USA przeżywa ostatnio wstrząs. Liczba zamykanych sklepów jest tak duża, że sektor jest na dobrej drodze, aby pobić w tym zakresie w bieżącym roku rekord. Jednak problem nie dotyczy całej branży. Jak podaje Quartz, francuski holding Kering, który skupia producentów markowych produktów ma za sobą zdumiewająco dobry początek roku - informuje serwis bankier.pl.

Dzięki markom takim jak Gucci, Saint Lauren czy Bottega Veneta (które odpowiadają za 80 proc. jego sprzedaży) Kering zanotował w pierwszym kwartale roku w USA tak duży, a może nawet większy niż w innych regionach wzrost sprzedaży. USA są oczywiście dla holdingu największym rynkiem zbytu w Ameryce Północnej.

Dyrektor finansowy grupy Jean-Marc Duplaix wyjaśnił, dlaczego jej marki odnoszą tak znakomite wyniki w USA. Głównym powodem jest znacząca poprawa, jaka zaszła w branżowym otoczeniu w Stanach Zjednoczonych. Brzmi to paradoksalnie w świecie, w którym trwa masowe zamykanie sklepów z odzieżą. Jak to wyjaśnić? Branża wyraźnie podzieliła się na dwie części. Najwyższy (luksusowy) i najniższy segment rynku ma się znakomicie, podczas gdy środkowy doświadcza zapaści.