Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Detaliści mają problem z zarządzaniem dostępnością towarów w szczytach sprzedażowych



dlahandlu.pl - 4 maja 2018 09:05


Badanie przeprowadzone przez Sapio Research w imieniu firmy Zetes, wykazało, że traconych jest nawet 35 proc. wydatków, które konsumenci planują w szczycie sezonu handlowego.

Efektywne zarządzanie promocjami to podstawa sukcesu detalistów w szczycie sezonu, jednak badanie wykazało, że aż 40% konsumentów miało problemy z promocją, a 45% z nich w rezultacie zrezygnowało z zakupu produktu. Co więcej, ponad jedna trzecia badanych konsumentów doświadczyła sytuacji, w której nie było już na stanie produktu oferowanego w specjalnej promocji. 

W sytuacji, gdy 62% detalistów przyznaje, że nie dysponuje informacjami o dostępności produktów w czasie rzeczywistym, a 72% nie ma stosownych zdolności do powiadamiania klientów o problemach związanych z realizacją zleceń lub dostawach w okresie największego natężenia handlu powoduje, że klienci są coraz bardziej sfrustrowani i rezygnują z zakupów, zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym.

Konsumenci są o 22% bardziej skłonni do kupowania gdy mają możliwość zwrotu towaru, jednak ponad jedna czwarta pytanych detalistów ujawniła, że ma mniejsze możliwości zarządzania zwrotami w szczytowych okresach handlowych.
92% konsumentów uważa za ważne otrzymywanie aktualnych informacji o zmianach statusu dostaw, jednak mniej niż jedna trzecia detalistów dostarcza dokładne informacje o dostawach w szczytowych okresach handlowych.
Kupujący, którzy w okresach szczytu w pośpiechu odwiedzają sklepy stacjonarne, twierdzą, że chaotyczne procesy i systemy, z powodu których 47% sprzedawców musi zostawić klienta samego w sklepie, aby sprawdzić dostępność towaru na zapleczu sklepu, nie spełniają ich oczekiwań.

Jak wyjaśnia Gareth Thomas, Retail Business Consultant w Zetes: "W sytuacji, w której wyprzedaże i promocje są istotnym czynnikiem skłaniającym klientów do zakupów w szczytowych okresach handlowych, detalista, który nie zapewni aktualnych informacji o cenach i promocjach oraz spójnych danych o stanach magazynowych we wszystkich kanałach, ponosi podwójne konsekwencje. Nie tylko traci on przychody ze sprzedaży, lecz także może na tym ucierpieć reputacja jego i jego marki.”.

Badanie zostało przeprowadzone przez Sapio Research w imieniu firmy Zetes w styczniu 2018 r. Respondentami były osoby z kierownictwa wyższego szczebla ponad 120 czołowych sprzedawców detalicznych w Europie i ponad 2030 klientów końcowych.