Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Średnie wydatki na produkty na grilla nie przekraczają 30 zł na osobę



portalspozywczy.pl - 11 maja 2018 16:39


- Polacy kochają grilla i nie ma przesady w twierdzeniu, że jest to nasz sport narodowy. Szczególnie na prowincji, gdzie grillowanie jest jednym z najpopularniejszych sposobów na spędzenie czasu z przyjaciółmi czy rodziną. Do posiadania grilla przyznaje się blisko 80 proc. Polaków. Tak ogromna rzesza konsumentów to niezwykle łakomy kąsek dla branży spożywczej. - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

- Sezon grillowy zaczyna się więc najczęściej w maju i trwa do końca wakacji. W tym okresie rośnie sprzedaż mięsa (w tym zestawów gotowych), mokrych przypraw (musztardy, ketchupy), a także napojów, w tym oczywiście piwa. Jedna z sieci handlowych upubliczniła raport, z którego wynika, że w sezonie grillowym sprzedaż kiełbasek rośnie trzykrotnie, a klienci kupują w tym czasie średnio tonę kiełbasy co godzinę.  Warto tu także powiedzieć, że średnie wydatki na produkty spożywcze u czterech na pięciu grillujących (80,8 proc.) nie przekraczają 30 zł na jedną osobę na jedno grillowanie - dodaje ekspert Pitted Cherries.

Marketing idzie oczywiście za ciosem, bo taka jego rola. - Ma jeszcze mocniej podkręcać modę i sprawić, aby konsument wybrał na grilla taki, a nie inny produkt. W tym okresie zewsząd atakują nas reklamy nawiązujące do sportu narodowego Polaków. Szczególnie mocno widać to w sieciach handlowych, gdzie kuszące grillowe ekspozycje przykuwają uwagę konsumentów - mówi Michał Maciejewski.

Więcej na portalspozyczy.pl