Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Circle K będzie kontynuować rozwój oferty gastronomicznej i sklepów convenience



dlahandlu.pl - 14 maja 2018 11:49


Proces zmiany nazwy Statoil na Circle K, który rozpoczął się w maju ubiegłego roku, dobiegł końca. Poza Polską, marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Norwegii, Szwecji i w Danii, jak również w krajach bałtyckich.

Circle K w Polsce obejmuje sieć 349 stacji we wszystkich regionach kraju i zatrudnia ok. 2000 osób, które aktywnie uczestniczyły w całym przedsięwzięciu. Na przestrzeni ostatniego roku kierownicy regionalni i kierownicy stacji wraz z poszczególnymi pracownikami organizowali na swoich stacjach tzw. „wielkie otwarcia”, czyli wydarzenia kulturalno-sportowe adresowane do lokalnych klientów. Ponadto w kampanii wspierającej cały proces o nazwie „Nowa nazwa – ci sami ludzie” zaangażowanych było sześciu pracowników z całej Polski, którzy stali się bohaterami spotów reklamowych.

- Poprzez zmianę nazwy zamknęliśmy pierwszy etap zaznaczania naszej obecności na polskim rynku. Chcemy trwale zapisać się w percepcji naszych klientów i sukcesywnie budować siłę naszej marki – mówi Rafał Droździak, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Circle K Polska.

Circle K po zmianie nazwy będzie kontynuować rozwój oferty gastronomicznej i sklepów convenience, ze szczególnym naciskiem na swoje flagowe koncepty, takie jak Real Hot Dogs czy Simply Great Coffee. Niedawno firma poszerzyła swoją ofertę o świeże pieczywo i ciastka w ramach konceptu Great Bakery, który jest już obecny na blisko 100 stacjach w całej Polsce.

Po zakupie Statoil Fuel & Retail w 2012 r. Grupa Alimentation Couche-Tard (właściciel Circle K) otrzymała prawo używania nazwy Statoil jedynie przez określony czas. Niedługo później, w 2015 r., Couche-Tard podjęła decyzję, że Circle K, jako największa i najmocniejsza marka w portfelu Grupy, stanie się globalną marką detaliczną sieci obecnej w ponad 20 krajach. Zmiana marki pozostała bez wpływu na ofertę produktową sieci.