Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Biedronka wspólnie z Swipbox Polska chce uruchomić sieć paczkomatów



Rzeczpospolita/dlahandlu.pl - 15 maja 2018 09:10


Biedronka, największa sieć detaliczna w kraju, planuje z firmą Swipbox Polska test maszyn paczkowych. W sumie spółka chce uruchomić takie urządzenia w około 300 sklepach na terenie całego kraju. Paczkomaty pojawią się początkowo wewnątrz placówek, z czasem mogą się pojawić również na zewnątrz sklepów - podała Rzeczpospolita.

- W najbliższym czasie wraz z firmą Swipbox Polska rozpoczniemy test maszyn paczkowych. Sieć Biedronka udostępnia przestrzeń w sklepach wspomnianej spółce. Pierwsze urządzenia będą uruchomione na Śląsku, a stopniowo będziemy włączać kolejne lokalizacje. W sumie planujemy montaż urządzeń w około 300 sklepach na terenie całego kraju.

- Początkowo będziemy wdrażali maszyny wewnątrz placówek, jednak z czasem mogą się pojawić również na zewnątrz naszych sklepów. To rozwiązanie ma być kolejnym udogodnieniem dla naszych klientów, natomiast o jego przyszłości zdecydują wyniki testu. Nie wykluczamy współpracy z kolejnymi operatorami na rynku maszyn paczkowych ani też innej formy współpracy niż dzierżawa przestrzeni w sklepie - informuje portal dlahandlu.pl biuro prasowe Jeronimo Martins.

Jak podała we wtorek Rzeczpospolita, pierwsze urządzenie ma ruszyć w środę, 16 maja, w jednym z katowickich sklepów sieci, następne - w Warszawie i Krakowie. Dziennik przypomina, że Polacy na zakupy online wydają około 40 mld zł rocznie, a nawet co piąty e-klient wybiera dostawę do automatów paczkowych.

SwipBox to duńska firma założona w 2012 roku, która dostarcza rozwiązania międzynarodowym firmom logistycznym i sprzedawcom detalicznym za pośrednictwem samoobsługowych paczkomatów. Zautomatyzowane rozwiązanie SwipBox może być używane do dostarczania przesyłek oraz zwrotów.