Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Żabka: To franczyzobiorca decyduje, czy korzysta ze statusu placówki pocztowej



portalspozywczy.pl - 16 maja 2018 09:02


- Większość sklepów Żabka ma status placówki pocztowej w rozumieniu prawa, ze względu na umowy zawierane z operatorem pocztowym już od 2012 roku. Sugestie, że ten status został przyjęty w związku z zakazem handlu oraz że obecnie trwa proceder „przekształcania placówek” czy „rozszerzania działalności” są niezgodne z faktami - informuje Żabka w przesłanym serwisowi portalspozywczy.pl komunikacie prasowym.

Informacja o apelu „Solidarności” do sieci handlowych o dobrowolne wycofanie się z praktyki rozszerzania działalności o prowadzenie placówek pocztowych oraz zmieniania w związku z tym przeważającej działalności gospodarczej według PKD w kontekście działalności sklepów Żabka jest pozbawiona podstaw - komentuje Żabka ostatnie artykuły prasowe dotyczące apelu Solidarności do Głównego Inspektora Pracy o zwiększenie kontroli wobec sklepów, które nagle stały się placówkami pocztowymi oraz tych, które nagle zmieniły profil działalności.

Jak zapewnia sieć, sklepy Żabka mogą działać w niedziele objęte ograniczeniami, ponieważ franczyzobiorcy korzystają z dopuszczonej przez Ustawę możliwości prowadzenia sprzedaży osobiście. To element wyrównywania szans w konkurencji z handlem wielkopowierzchniowym, który Ustawodawca postanowił zawrzeć w nowych przepisach. Niezależnie od tego, franczyzobiorcy Żabki mogą dodatkowo skorzystać ze statusu placówki pocztowej, jaki w większości naszych sklepów obowiązuje już od 2012 roku.

- Podkreślamy, że franczyzobiorcy, jako przedsiębiorcy, mogą korzystać ze wszystkich możliwości prowadzenia działalności, które są zgodne z obowiązującym prawem. Decyzja o skorzystaniu z nich należy do samych franczyzobiorców - informuje Żabka.