Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Prezes bdsklep.pl na EEC 2018: Dyskonty zmieniły oblicze rynku FMCG



dlahandlu.pl - 17 maja 2018 11:52


- Za pięć lat przestaniemy mówić o e-commerce, bo to pojęcie jako osobna kategoria, być może, przestanie funkcjonować. Zmierzamy do omnichannel, czyli rzeczywistości w której mamy wiele punktów styku z towarem czy sklepem. Klienta trzeba pozyskiwać, doceniać i nagradzać, to będzie oczywiste - mówił Jacek Palec, prezes zarządu bdsklep.pl, w trakcie debaty ,,Zarządzania informacją... dźwignią handlu", która odbyła się w ramach X Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

- Jako bdsklep.pl handlujemy najbardziej dostępnym towarem, ale produkty FMCG przeszły dużą ewolucję wraz z ekspansją dyskontów, które zmieniły oblicze handlu spożywką. Mamy wysyp artykułów marki własnej, a producenci brandowi tracą skalę sprzedaży. Z tym zjawiskiem zmagają się nawet giganci, tacy jak np. Procter&Gamble. Cios ich marce Papmers zadały pieluchy marki własnej Biedronki. Niektóre markowe produkty będzie łatwiej kupić w internecie. E-grocery będzie miało głęboki sens, bo części produktów nie dostaniemy już poza dużymi sklepami - przewiduje Jacek Palec.

W ostatnim czasie bdsklep.pl zainwestował w przebudowę strony, badania klientów, automatyczne systemy personalizacji. - Sprzedaż w e-commerce jest nierytmiczna, mamy 70-80 tys. zamówień miesięcznie, bez dobrego czytania klienta to bardzo kosztowny biznes. Ważna jest analityka, która pomoże nam budować rentowność i zaoferować klientom lepszy user experience - mówił prezes bdsklep.pl.

Jacek Palec podkreślił, jak duże znaczenie ma w handlu online personalizacja oferty. - Musi być ona mniej nachalna, ale dająca klientowi realne korzyści. Klient płaci czasem i danymi, ale dostaje bardziej dopasowane do swoich potrzeb produkty. Kluczowa jest dobra implemantacja – co i kiedy zaoferować. Oszczędzajmy czas klienta, a nie pieniądze. Analiza historii zakupowej daje nam potencjał do zmiany nawyków zakupowych konsumentów – możemy sprzedać nawet 120 tys. unitów więcej w ciągu miesiąca. Konsument jest z zasady monokategroryjny, dlatego warto mu proponować nowe rzeczy - tłumaczy Jacek Palec.