Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Powstało narzędzie do rozpoznawania emocji widzów podczas oglądania wideo



PAP - 2 czerwca 2018 09:27


Firma Realeyes stworzyła narzędzie do rozpoznawania emocji widzów podczas oglądania wideo. Oprogramowanie działa w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji i może znaleźć zastosowanie m.in. w marketingu - podał serwis TechCrunch.

Narzędzie działające z wykorzystaniem technologii rozpoznawania obrazu odczytuje emocje na twarzy widzów podczas oglądania materiałów wideo nie krótszych, niż sześć sekund. Następnie, pozwala na stworzenie mapy ruchu gałek ocznych widza, która w świecie marketingu może być wykorzystywana np. do zdefiniowania efektywności strategii komunikacji wizualnej.

Obecnie firma Realeyes swoje algorytmy trenuje na podstawie informacji zgromadzonych w bazie danych obejmującej 15 mln rekordów. Każdy z nich to zapis reakcji emocjonalnych osób oglądających materiały wideo. Algorytm definiuje emocje na podstawie siedmiu parametrów, pod kątem których analizowana jest każda klatka z nagrania reakcji widza.

Wiedza o emocjach, które wyrażają twarze widzów podczas oglądania np. reklam w internecie może pozwolić reklamodawcom na głębszą analizę efektywności prowadzonych działań marketingowych oraz na wprowadzanie stosownych zmian w treści prezentowanych materiałów niemal w czasie rzeczywistym - ocenia TechCrunch. Serwis wskazuje także, że tego rodzaju analiza danych może być dla wielu reklamodawców rozwiązaniem korzystnym nie tylko biznesowo ale i ze względów wizerunkowych; analityka oparta na danych zbieranych tradycyjnymi metodami w związku z ostatnią debatą na temat prywatności w internecie zaczęła być postrzegana bowiem jako inwazyjna.