Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Rynek odzieży wartościowej w Wielkiej Brytanii wciąż będzie rósł



dlahandlu.pl - 4 czerwca 2018 10:23


Wartość rynku wartościowej odzieży w Wielkiej Brytanii sięgnął 13,5 mld funtów w 2017 roku. Do 2022 roku wzrost ma być co prawda nieco wolniejszy niż przez ostatnie 5 lat, jednak wciąż będzie utrzymywał się popyt na kolekcje wartościowych ubrań,  w dobrej relacji jakości do ceny – przewidują analitycy GlobalData.

Jak wynika z ankiety GlobalData przeprowadzonej w 2018 roku, na 47,3 proc. kupujących ubrania w Wielkiej Brytanii większość swoich zakupów realizuje u sprzedawców odzieży wartościowej, takich jak Primark, H&M, a także w sklepach spożywczych. Popyt na linie odzieżowe lidera rynkowego Primark jest wciąż zdrowy, a detalista ten osiągnął 8-proc. wzrost w Wielkiej Brytanii w pierwszej połowie roku 2017/18 oraz 3-proc. wzrost sprzedaży o l-f-l, i to bez sprzedaży poprzez witrynę internetową.

Natomiast 53,9 proc. osób poniżej 35 roku życia kupuje głównie od wartościowych sprzedawców odzieży. Ten wynik nie zaskakuje, biorąc pod uwagę szeroki wybór oferowany w segmencie młodzieżowym.

- Dokładnie dwie trzecie kobiet w wieku 16-24 lat przede wszystkim robi zakupy wu detalistów z segmentu odzieży wartościowej. Jednak większość kobiet w wieku 55+ woli kupować w sklepach średniej klasy, co niewątpliwie jest odpowiedzią na ograniczoną ofertę w segmencie odzieży wartościowej. Podczas gdy rynek młodzieżowy jest lukratywny dla takich marek jak: Primark i H&M, gracze ci powinni zwiększać świadomość i atrakcyjność wśród dojrzałych konsumentów, podkreślając odpowiednie, ale młodzieńcze style dla tej grupy wiekowej – mówi Kate Ormrod, główny analityk ds. Handlu detalicznego w GlobalData.