Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Carrefour: Pomysł na koncept kluczowy w rozwoju sieci convenience



portalspozywczy.pl - 4 czerwca 2018 14:25


– W 2018 roku i w kolejnych latach będziemy dalej dynamicznie rozwijać segment sklepów convenience. Ten format będzie ewoluował, szedł w kierunku rozwiązań związanych z coraz lepszą jakością produktów spożywczych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Lipka, dyrektor supermarketów w Carrefour Polska.

W typowych lokalizacjach biurowych klient będzie wymagał w sklepach convenience asortymentu food to go, produktów bardzo dobrej jakości i takich, które są rozpoznawalne na rynku, ale też rzeczy niszowych. Pracownik biurowy nie będzie w takich sklepach szukał proszku do prania, a jeśli nawet, to nie będzie oczekiwał pięciu rodzajów proszków. Wystarczą mu dwa – jeden w pudełku, drugi w kapsułkach. Podczas gdy w lokalizacji na osiedlu dobór produktów musi już być inny – mówi Marek Lipka, dyrektor supermarketów w Carrefour Polska.

– W sklepach convenience łączymy sprzedaż produktów spożywczych, niespożywczych i usług. Obecnie oferujemy – a to jest dopiero początek – m.in. usługę click & collect, czyli możliwość odebrania w sklepach zakupów zrobionych online oraz sprzedaż kuponów Lotto, doładowań telefonicznych, a także regulowanie rachunków i płatność w innej walucie oraz wypłatę gotówki – dodaje.

– W japońskich sklepach można kupić m.in. ubezpieczenie, bilety na różne wydarzenia, voucher na prezent podarunkowy. Wszystko to jest bardzo dobrze scentralizowane w jednym narzędziu lub jednym urządzeniu. Ten sam kierunek będzie w Polsce, ale mam wrażenie, że my przeskoczymy pewien etap – wybierzemy dużo nowocześniejsze rozwiązania i nie będziemy kopiować wszystkiego, co było lub jest w niektórych krajach. Klient w Polsce jest bardzo świadomy swoich decyzji, dlatego, że jest duża konkurencja. Aby go zaskoczyć, trzeba dobrze prowadzić swój koncept. Przyszłością sklepów convenience jest dobry pomysł na koncept. Jeżeli ktoś nie będzie miał pomysłu na koncept swojego sklepu convenience, bardzo szybko będzie tracił swoją skuteczność – wyjaśnia Marek Lipka.

Więcej na portalspozywczy.pl