Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Seriale i muzyka napędzają sprzedaż Amazona i Google



dlahandlu.pl - 13 czerwca 2018 13:43


Nałogowe oglądanie seriali oraz ściąganie muzyki w formie cyfrowej odpowiadają za wzrost marek rozrywkowych, takich jak Netflix, Google, Apple i Amazon, które zdobywają rynek i doganiają tradycyjnych dostawców telekomunikacyjnych, starając się zaspokoić nienasycony apetyt konsumentów na oryginalne treści rozrywkowe.

Przestawienie się konsumentów na używanie serwisów OTT pokazuje zmiany w zwyczajach związanych z oglądaniem treści telewizyjnych. Marki próbują łączyć się z innymi, wchodząc w spółki partnerskie oraz tworząc nowe czysto rozrywkowe submarki, takie jak Apple Music, Amazon Music, AT&T Direct Now czy Google Play.

Wśród marek zajmujących się wyłącznie rozrywką, Netflix (nr 61 wśród 100 najcenniejszych marek) cieszy się wyjątkową pozycją, osiągając 73% wzrost wartości marki (i wartość 20.8 miliardów dolarów), przesuwając się o 31 miejsc w rankingu BrandZ 100 najcenniejszych marek globalnych. Mając dostęp do bezcennych danych konsumenckich, Netflix jest w stanie personalizować oferowane usługi dostarczane do rosnącej liczby 125 milionów abonentów i zapewnia im świetne treści, wygodę oraz wyjątkowe doświadczenie z marką. 

Peter Walshe, odpowiadający w Kantar Millward Brown za globalny ranking BrandZ komentuje: – Serwisy OTT zmieniają zasady gry w mediach, w sytuacji, gdy sieci telewizyjne i platformy internetowe dostarczające treści wideo walczą o udziały rynkowe. Marki uwięzione w ramach kategorii o niskim wzroście, takich jak marki telekomunikacyjne, miały tylko jedno wyjście z sytuacji – przekroczyć tradycyjne ramy kategorii i w różnych rolach zająć się dostarczaniem treści i walką o widzów i słuchaczy.

Mocno konkurencyjny rynek oznacza zarówno wyzwania jak i okazje dla marek nastawionych na rozwój, częściowo dzięki temu, że rozszerza obszary konkurencji. Dostawca telekomunikacyjny - AT&T (nr 10 wśród 100 najcenniejszych marek) oczekuje na finalną decyzję sądu w sprawie dotyczącej proponowanego połączenia się z Time Warner wartym 85,4 miliardów dolarów, który umożliwiłby firmie bezpośrednie współzawodnictwo z innymi graczami, takimi jak Disney (nr 19) oraz Netflix, oraz czynny udział w szybko zmieniającym się sektorze rozrywki i telekomunikacji.

W czasie, gdy marki rywalizują o uwagę widzów (i subskrybowanie ich usług), otwierają się możliwości dla innych firm tworzących partnerstwa strategiczne. Alibaba (nr 9 wśród 100 najcenniejszych marek oraz druga najszybciej rosnąca marka – osiągająca 92% wzrost wartości marki) we współpracy z Disneyem wzmocnił swoją pozycję w dziedzinie mediów i rozrywki, i umocnił się jako największy dystrybutor animacji Disneya w Chinach.

YouTube (nr 51) odnotował 37% wzrost wartości marki, osiągając 23 miliardy dolarów, oraz docierając do ponad 1,5 miliarda użytkowników oglądających swoje ulubione treści w popularnych kanałach internetowych. Ostatnio we współpracy z Ticketmasterem oferuje osobom zainteresowanym wydarzeniami muzycznymi informacje dotyczące biletów i tras koncertowych bezpośrednio ze stron wideo ich ulubionych artystów. Nowy serwis OTT - YouTube TV będzie miał wyłączność na relacje z meczy Los Angeles Football Club (LAFC). YouTube wprowadza kolejne innowacje do swojej marki – między innymi stworzył aplikację YouTube Go, mobilną wersję platformy, która może być wykorzystywana na rynkach wschodzących, gdzie mogą występować problemy ze stabilnym połączeniem internetowym.

10 najcenniejszych rozrywkowych marek globalnych 2018 - BrandZ

1 Google 
2 Apple 
3 Amazon 
4 Facebook 
5 Alibaba 
6 AT&T 
7 Disney 
8 YouTube 
9 Netflix 
10 BT