Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Carrefour na rodzimym rynku odrabia straty do lidera E.Leclerca



dlahandlu.pl, za esmmagazine.com - 27 lipca 2018 11:38


Najnowsze dane Kantar Worldpanel na temat udziału sieci handlowych w rynku we Francji pokazały, że Carrefour odrabia straty do rywala E.Leclerca.

Od 11 czerwca do 8 lipca Géant Casino odnotował najszybszy wzrost wśród dużych graczy i zyskał 0,2 punktu procentowego udziału w rynku. Carrefour zyskał również 0,2 punktu i obecnie ma 20,9% udziału w rynku (w porównaniu do 21,3% E.Leclerca). W przypadku Delhaize, jak i Aldi, wzrost w tym okresie pozostaje płaski.

Podobnie jak w poprzednim okresie, najsilniejszy wzrost odnotowano w formatach online i convenience. Według najnowszych danych Kantar, segment e-commerce zyskał 0,4% (wobec 0,5% w badanym okresie w ubiegłym miesiącu) i wzrósł do 6,3% udziału w rynku.

Sklepy convenience zyskały 0,1 punktu procentowego, podczas gdy hipermarkety i supermarkety straciły udział w rynku, tracąc odpowiednio 0,3 i 0,2 punktu.

To połączenie wzrostu w sklepach internetowych i sklepach convenience pozwoliło Carrefour zaprezentować tak dobre wyniki w ostatnim okresie, twierdzi Kantar.

Przypomnijmy, rok temu Kantar Worldpanel podał, że supermarkety Carrefour straciły pozycję lidera na krajowym rynku na rzecz sieci E.Leclerc, która w okresie od 10 lipca do 6 sierpnia 2017 r. miała 21,1-proc. udział  w rynku, podczas gdy Carrefour - 20,3 proc.