Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Piotr i Paweł i nowy inwestor ustalają kwestię stawek czynszów za lokale



dlahandlu.pl - 31 lipca 2018 12:29


Zgodnie z zapowiedziami, sieć handlowa Piotr i Paweł jest w fazie finalizowania transakcji z inwestorem strategicznym, którego nazwa zostanie upubliczniona po sformalizowaniu umowy. Wyłonienie potencjalnych inwestorów nastąpiło po procesie due diligence oraz złożeniu przez zainteresowane podmioty ofert zakupu w ramach trwającego od jesieni zeszłego roku procesu sprzedaży sieci Piotr i Paweł przy wsparciu działu bankowości inwestycyjnej BZ WBK.

- Rozmowy są zaawansowane, zmierzamy do końca procesu M&A. Obecnie przedstawiciele sieci Piotr i Paweł oraz potencjalnych inwestorów prowadzą rozmowy, dotyczące urynkowienia czynszów za lokale wynajmowane przez sieć. Zależy nam na przeprowadzeniu stosownych ustaleń w tym zakresie - podkreśla Robert Krzak, wiceprezes zarządu sieci Piotr i Paweł.
Równolegle sieć Piotr i Paweł optymalizuje działalność operacyjną, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klientów, franczyzobiorców, pracowników i pozostałych interesariuszy. W szczególności zostały zredefiniowane zasady zarządzania zasobami organizacji i ograniczania kosztów funkcjonowania sieci. - W ostatnich tygodniach zostały zamknięte wybrane nierentowne placówki, co jest elementem prac nad poprawą rentowności sieci. Zakres i charakter zmian restrukturyzacyjnych obejmuje też między innymi renegocjacje warunków najmu oraz, uproszczenie struktur i procesów decyzyjnych w centrali firmy. Ważnym elementem planu jest również wzmocnienie tradycyjnych wartości Piotra i Pawła, takich jak najwyższa jakość, najszerszy asortyment, najwyższy
poziom zadowolenia klientów, otwarta i rzeczowa komunikacja z dostawcami – mówi Marek Miętka, prezes zarządu, sieci Piotr i Paweł.

Sieć Piotr i Paweł działa od 1990 roku. W jej ramach działa 136 sklepów, przede wszystkim w
formacie supermarketów. Klienci mogą również robić zakupy przez internet z dostawą do domu (e-piotripawel.pl). W czerwcu 2018 roku wdrożono system „Skanuj i Kupuj” z płatnościami mobilnymi, umożliwiającymi ominięcie przez klientów kolejek, wykładania zakupów przy kasie i ponownego pakowania, a nawet bez wyjmowania portfela.