Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Po zamiennikach mięsa przychodzi czas na ryby



Puls Biznesu/portalspozywczy.pl - 13 sierpnia 2018 09:05


Do Polski dociera kolejny wege trend: wegańskie „ryby i owoce morze”, czyli produkty na bazie białka roślinnego, które przypominają wędzone plastry łososia, tuńczyka w puszce czy krewetki — informuje Puls Biznesu.

Wegańskie zamienniki mięsa czy produktów mlecznych to część rynku rolno-spożywczego, która urosła w USA w ostatnim roku o 20 proc. i była warta ok. 3,3 mld USA. Także w Europie zaczynają się pojawiać wegańscy producenci rybnych zamienników.

Na rynku pojawia się np. wegański "tuńczyk" na bazie soi czy wegański "łosoś". Jak mówi Pulsowi Biznesu Sylwester Strużyna, szef BioPlanet, w Polsce to jeszcze nisza nisz, ale potencjalna grupa konsumentów się powiększa. Jego zdaniem popularność wegańskich produktów jest zróżnicowana regionalnie: popyt rośnie mocniej w zachodniej Polsce.

Wiodącą siłą w tzw. rewolucji wegańskiej są Niemcy. Według nowych badań Mintel, kraj ten utrzymał pozycję lidera jako rynek o najwyższym odsetku globalnych wegańskich produktów spożywczych i napojów. W Niemczech wegańskie debiuty są prawie dwa razy częstsze niż wegetariańskie: 14% wszystkiej wprowadzanej na rynek żywności i napojów od lipca 2017 r. do czerwca 2018 r. zawierało oświadczenia wegańskie, podczas gdy tylko 8% miało pochodzenie wegetariańskie.