Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Usługi dodatkowe budują przewagę konkurencyjną



Marta Ogonek, dlahandlu.pl - 6 lipca 2010 07:44


Możliwość uregulowania rachunków, doładowania telefonu czy też energii są czynnikiem przewagi konkurencyjnej. - Choć nie generują dużych zysków, bo marża wynosi jedynie 6-10 proc. (przeciętna to 18,5 proc.) to stanowią wartość dodaną. Klient ma poczucie, że o niego dbamy proponując takie usługi - uważa Stanisław Tunkiewicz, prezes PSS Społem w Olsztynie.

Prezes Społem zauważa jednak rosnącą popularność w korzystaniu z usług dodatkowych. - Oferujemy je od trzech lat, na początku miesięczny zysk wynosił kilkaset złotych, teraz jest to około 12 tys. zł. To wciąż mała skala popularności, ale dynamika przekroczyła 1000 proc. Oznacza to, że klient przełamują powoli swoją nieufność, a tym samym utwierdzają nas w przekonaniu, że warto im taki pakiet zaoferować - dodaje nasz rozmówca.

PSS Społem Olsztyn prowadzi aktualnie 47 sklepów na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.