Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

H&M chce zawalczyć o bardziej zamożnych klientów



propertynews.pl, za Reuters - 2 października 2018 15:04


Koniec z sieciowym podejściem? W Sztokholmie H&M testuje rozwiązania, które – jak zapewnia koncern – mają przyciągnąć bardziej zamożnych klientów.

Zdaniem przedstawicieli firmy, dotychczasowy koncept – jednolity wystrój wnętrz, ta sama oferta i rozmieszczenie produktów w ponad 4,3 tys. salonów H&M na całym świecie – przestaje się sprawdzać. Sprzedaż od lat utrzymuje się w stagnacji, a konkurencja nie śpi. Odzieżowy potentat od kilku sezonów deklaruje potrzebę dostosowania się do szybko zmieniającego się krajobrazu handlowego.

Jednym z kierunków zmian było wprowadzenie do portfolio nietypowej – jak na grupę – marki, która oferuje wyselekcjonowany asortyment marek - i to nie tylko tych z portfela H&M. Dyskontowy Afound - jak zapewniał w czerwcu br. Karl-Johan Persson, CEO koncernu - został bardzo dobrze przyjęty zarówno w sklepie, jak i online.

Teraz przyszła pora na kolejne zmiany. W Sztokholmie H&M uruchomił pilotażowy salon, który dla sieci może być rewolucją. Nowy H&M oferuje mniejszą ofertę, wyselekcjonowane produkty segregowane według kolorystyki na stołach, diametralnie inny wystrój i indywidualną obsługę (serwis kawowy, eventy na zaproszenie).

Poprzez nowatorski koncept i odejście od standardowej oferty, H&M chce przyciągnąć zamożnych klientów. Stąd, w ofercie znajdują się ekskluzywne linie marki, dostępne głównie online ("Trend" i "Premium Quality"). Wszystko po to, by – jak powiedział Karl-Johan Persson w rozmowie z agencją Reuters - podnieść jakość i „móc sprzedawać więcej za mniej i robić to w opłacalny sposób”.

W ostatnich miesiącach grupa postawiła również na integrację kanałów sprzedaży.