Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

IKEA Food stawia na ofertę wege



horecatrends.pl - 30 października 2018 09:33


Klopsiki i hot dogi IKEA mają w Polsce swoich wiernych fanów. W czym tkwi fenomen IKEA Food? Czy koncepty restauracyjne IKEA na całym świecie różnią się od siebie? Jakich zmian możemy się spodziewać, a co pozostanie niezmienne – portal horecatrends.pl rozmawia z Tomaszem Jachimczakiem, Country Commercial & Range IKEA Food Manager w IKEA Group.

Horecatrends.pl: Koncept gastronomiczny IKEA działa już od 20 lat. Przez ten czas hot dogi i klopsiki sieci stały się dla Polaków niemalże kultowe. W sierpniu tego roku firma zrobiła krok dalej i wprowadziła wege hot dogi. Jak duże jest zainteresowanie tym produktem?

Tomasz Jachimczak, Country Commercial & Range IKEA Food Manager w IKEA Group: Kiedy testowaliśmy wege hot dogi w Malmö, 94 proc odbiorców powiedziało, że chętnie kupiłoby je kolejny raz i zdecydowałoby się na zakup takiego hot doga jako alternatywy hot doga mięsnego. Wyniki były bardzo obiecujące dla Polski. Nie myśleliśmy jednak, ze w 100 proc. przełożą się one na nasz rynek. Już teraz w Polsce co 10 sprzedawany przez nas hot dog jest hot dogiem wege.

Sam jestem ogromnym entuzjastą wege hot dogów. Cieszę się, że mamy taką alternatywę. Jestem bardzo dumny z wprowadzenia tego dania na polski rynek. Nie było to łatwe, ale udało się i myślę, że klienci docenili te starania. Planujemy wprowadzać jeszcze większą liczbę produktów wege. Mam nadzieję, że już przyszłego lata uda nam się wprowadzić wege lody owsiane. W Portugalii trwają już testy. Zobaczymy, jak klienci zareagują na taką propozycję.

Jak ważny jest dział restauracyjny dla IKEA?

Dział restauracyjny jest niezwykle ważny dla IKEA. Nasze sklepy to home furnishing, wyposażenie do domu, ale też „fun day out” dla rodzin z dziećmi czy osób urządzających swoje mieszkanie. Przychodząc do IKEA, mogą nie tylko zrobić zakupy, ale też przyjemnie spędzić czas, zainspirować się, skorzystać z pokojów zabaw, a także zjeść szwedzki obiad czy wege hot dogi. Nasze strefy restauracyjne wpisują się i uzupełniają ten koncept.

Jak to jest z ceną hot dogów IKEA? Od 1998 zł ich cena spadła z 1,5 zł na 1 zł. I tak się trzyma.

Sam hot dog kosztuje 1 zł, hot dog z dodatkami – 2 zł. W poszczególnych krajach te dodatki się różnią. W Polsce mamy piklowane ogórki, prażoną cebulkę, keczup i musztardę. Wege hot dog również kosztuje 2 zł. Ma słodko-pikantną musztardę, piklowaną kapustę i prażoną cebulkę.

Nieustannie obserwujemy rynek i na bieżąco staramy się dostosować nasze ceny do budżetu, możliwości naszych klientów oraz tego, co robią pozostali restauratorzy i koncepty foodowe w Polsce.

Więcej na horecatrends.pl