Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Rynek alkoholi się skurczył



Rzeczpospolita - 9 lipca 2010 10:59


W 2009 r. skutki podwyżki akcyzy i spowolnienia gospodarczego dotknęły głównie producentów, których sprzedaż skurczyła się o prawie jedną dziesiątą. Nieznacznie wzrosła w tym czasie sprzedaż detaliczna - podała Rzeczpospolita.

Firma badawcza Nielsen podaje, że o 3,2 proc. Jednak w pierwszym kwartale 2010 r. sprzedaż wódki była już o 2,4 proc. niższa niż przed rokiem. Zdaniem branży w całym 2010 r. możliwy jest spadek popytu o kilka procent. Euromonitor prognozuje, że w 2010 r. wydatki Polaków na wyroby spirytusowe spadną o 3,3 proc. i przekroczą nieco 16,4 mld zł. Ożywienie na tym rynku możliwe jest w 2011 r. Wartość rynku mocnych alkoholi zwiększy się wówczas do ok. 16,8 mld zł. Natomiast w 2012 r. sięgnie 17,6 mld zł.