Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

W Polsce jest miejsce na dodatkowe 17 tys. punktów odbioru i nadawania przesyłek



dlahandlu.pl - 25 listopada 2018 17:25


Pointpack.pl - operator usług kurierskich w Żabkach prowadzi rozmowy z sieciami handlowymi o instalacji kurierskich automatów nadawczo-odbiorczych oraz uruchomieniu usług kurierskich w formie usługi dodatkowej obsługiwanej przy ladzie handlowej. Firma szacuje zapotrzebowanie na dodatkowe 17 tyś. lokalizacji w Polsce do 2020r. przy już funkcjonujących 21 tyś. miejsc, umożliwiających odebranie i nadanie przesyłki (paczkomatów, urzędów pocztowych i punktów kurierskich oraz click&collect).

- Ilość przesyłek kurierskich wspólnie z rynkiem e-handlu wzrasta w tempie dwucyfrowym co sprawia, że klienci indywidualni i firmy kurierskie coraz częściej szukają sposobów na ułatwienie sobie  doręczenia i nadania przesyłki. Klienci chętnie korzystają z tej usługi w pobliskim sklepie spożywczym przy okazji zakupów, a kurier oszczędza czas, pozostawiając przesyłki dla kilku okolicznych odbiorców w lokalnych punkcie handlowym – ocenia firma Pointpack.pl.

Pointpack.pl w mniejszych sklepach convenience wdraża ujednolicone procesy obsługi klienta i kuriera, pozwalające na współpracę z wieloma firmami kurierskimi, a także na potrzeby własne dla organizacji odbioru e-zakupów w punktach odbioru (click&collect). Firma wspiera technologicznie w tym zakresie ponad 5000 sklepów Żabka we współpracy z Pocztą Polską i DHL. Integracja odbywa się przez system kasowy lub terminal płatniczy. W większych sklepach proponuje wstawienie automatu kurierskiego. Możliwy jest również model współpracy, w którym sieć handlowa, sklepy i platformy internetowe lub firmy kurierskie stają się właścicielem urządzenia albo  jego części.

Firma stawia na interoperacyjność, co oznacza, że z jednego urządzenia lub punktu z kurierską usługą dodatkową może korzystać równocześnie wiele firm kurierskich. Pointpack.pl oferuje też  automaty firmy Cleveron, których produkty są wykorzystywane zagranicą m.in. przez DPD czy DHL, a także Walmart do budowania przewagi konkurencyjnej i obrony pozycji lidera w segmencie e-spożywczym przed Amazonem.

Firma od niedawna notowana na rynku NewConnect, ze wsparciem NCBiR zainwestuje ponad 6,5 mln zł w rozwój systemu zarządzania i integrowania otwartej, inteligentnej sieci infrastruktury logistyki miejskiej.

Przeczytaj także:

Pointpack.pl, partner Żabki w dostawach e-commerce debiutuje na NewConnect