Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Ponad połowa małych i średnich e-sklepów na dostawcę wybiera Pocztex lub Pocztę Polską



dlahandlu.pl - 27 listopada 2018 10:52


Ponad połowa e-sklepów wybiera usługi kurierskie Pocztex i usługi paczkowe Poczty Polskiej, a blisko 1/3 korzysta z usługi Odbiór w PUNKCIE, która umożliwia odbiór przesyłki w placówkach pocztowych, na wybranych stacjach Orlen, w kioskach RUCH oraz w sklepach Żabka i Freshmarket – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej.

W badaniu wzięły udział małe i średnie przedsiębiorstwa, które prowadzą działalność e-commerce. W zdecydowanej większości są to firmy z wyłącznie polskim kapitałem, które zatrudniają od 2 do 50 osób. W swojej ofercie mają głównie: wyposażenie dla domu i ogrodu, artykuły dla dzieci, artykułu biurowe oraz odzież, obuwie i kosmetyki. 

Jak wynika z badania, 1/3 e-sklepów wysyła miesięcznie od 100 do 500 paczek, 17 proc. – powyżej 500 sztuk, 31 proc. – 1–2 tysiące, zaś 13 proc. – powyżej 2 tysięcy przesyłek miesięcznie.

Przesyłki kurierskie Pocztex oraz usługi paczkowe Poczty Polskiej wybiera 52 proc. e-sklepów. Z kolei 28 proc. korzysta z możliwości przesłania przesyłki do stworzonej przez spółkę sieci click&collect. 

Poczta Polska ma trzy sortownie regionalne i 50 punktów przeładunkowych tzw. depotów, które będą skomunikowane z centralnym węzłem logistycznym. W listopadzie br. Poczta Polska uruchomiła nową sortownię w Koszalinie, wcześniej została oddana do użytku nowa hala w Olsztynie oraz w Łodzi, a także nowa maszyna paczkowa w Zabrzu.