Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Sieci handlowe przed świętami kuszą klientów produktami odpowiedzialnymi społecznie



dlahandlu.pl - 5 grudnia 2018 11:00


Na początku grudnia Carrefour wprowadził, a Biedronka promuje ryby z certyfikatem MSC (Marine Stewardship Council), który oznacza, że ryby pochodzą ze zrównoważonych połowów. Z kolei Lidl poszerza ofertę produktów oznaczonych certyfikatem Fairtrade o banany. Fairtrade to system certyfikacji produktów Sprawiedliwego Handlu, wspierający rolników z krajów rozwijających się.

Biedronka organizuje w Hali Koszyki degustację śledzia Marinero ze znakiem MSC. Biedronka poszerza asortyment produktów ze znakiem MSC i  posiada w ofercie ponad 20 takich certyfikowanych produktów.

Kilka dni temu ofertę produktów marki własnej z certyfikatem MSC powiększył Carrefour Polska. W sklepach sieci pojawiły się trzy rodzaje filetów śledziowych Northatlantica – w sosie musztardowym, koperkowym i śmietanowym. Grupa Carrefour podjęła zobowiązanie, że do 2020 roku połowa sprzedawanych przez sieć ryb będzie pochodziła ze zrównoważonego rybołówstwa.   

Natomiast Lidl poinformował, iż od czwartku, 6 grudnia we wszystkich sklepach sieci w Polsce dostępne będą banany z certyfikatem Fairtrade.

produkt z takich certyfikatem wprowadza także Biedronka. Jest to czekolada gorzka zawierająca 95% kakao z linii premium i jest ona pierwszym produktem ze znakiem Fairtrade, który sieć wprowadza w ofercie artykułów marki własnej. Dostępna będzie w ramach świątecznej akcji czasowej od 13 grudnia.