Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Polomarket w 2018 zmniejszył asortyment o ponad 2 tys. pozycji



portalspozywczy.pl - 20 grudnia 2018 18:36


Obniżyliśmy liczbę artykułów na półce, zeszliśmy z poziomu 6500 SKU do 4200 SKU w podstawowym asortymencie. Taka ilość naszym zdaniem jest w pełni zarządzalna pod kątem rentowności i płynności sieci, a przede wszystkim komunikacji z klientem - mówi Jarosław Brudnicki, członek zarządu, dyrektor zakupów i marketingu.

- Rok 2018 zgodnie z naszą strategią to konsekwentny dalszy rozwój silnej marki własnej. W sumie, pod markami własnymi posiadamy ponad 800 indeksów. Obecnie, nasze marki własne stanowią około 17 proc. sprzedaży, ale założyliśmy, że do 2020 r. marki własne będą odpowiadały za 30 proc. przychodów ze sprzedaży. W najbliższej przyszłości planujemy wprowadzenie produktów, które w stosunku do produktów standardowych będą przedstawiały dodatkową wartość dla klienta. Będą to produkty foodowe linii EKO i BIO - tłumaczy. Dodaje, że główną ofertę sieć wzbogaca produktami in-out i produktami z intensywnie rozwijanej marki własnej w ramach czterech światów produktów świeżych i ultra świeżych: Mleczna Polana (nabiał i sery), Rzeźnik Szymon (mięsa i wędliny), Zaczarowany Ogród (owoce, warzywa, przetwory, soki i nektary) i Wypiekarnia i Ciachownia (pieczywo, ciasta i ciastka).
W bieżącym roku sieć zainwestowała duże środki na wdrożenie w rozwiązań proekologicznych i energooszczędnych. - Przykładem są m.in. systemy odzysku ciepła z urządzeń chłodniczych, zasilanie ich czynnikiem CO2 oraz energooszczędne oświetlenie zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz obiektów - mówi Jarosław Brudnicki.

Sieć zauważa też zmieniające się trendy konsumenckie. - Z wielu obserwowanych trendów jednym z ważniejszych według nas jest zmiana podejścia klientów do kryteriów dokonywania wyborów miejsca dokonywania codziennych zakupów. 
Rok 2018 sieć zamknie liczbą sklepów bliską 280. - Utrzymamy podobny poziom jak w roku 2017. Jednakże średni obrót na sklep jest wyższy niż rok temu. I nad tym pracujemy - członek zarządu sieci.
- Pracujemy na dodatnim wyniku zysku, a rok 2017 zamknęliśmy wartością przychodów ze sprzedaży ponad 2,4 mln. Zatrudniamy ponad 6 000 osób. W tym roku kilkanaście milionów zainwestowaliśmy w nowe rozwiązania informatyczne, logistyczne, transportowe czy systemowe, które mają poprawić ergonomię miejsc pracy naszych pracowników, począwszy od personelu sklepów, magazynierów na kierowcach kończąc, co w oczywisty sposób wpływa na konkurencyjność naszej sieci - podsumowuje Jarosław Brudnicki.

więcej: portalspozywczy.pl