Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Ekspert: Liderzy e-commerce rosną, bo przewidują i kształtują potrzeby konsumentów



portalspozywczy.pl - 21 grudnia 2018 11:14


Nieustający marsz globalnego lidera sprzedaży online ku światowej dominacji, skutecznie wymusił niemal na wszystkich markach konsumenckich podjęcie strategicznych decyzji dotyczących tego, jak wpleść swoje operacje sprzedażowe w digital. Jeżeli nie przekonał wszystkich do digitalizacji w obszarze handlu, to z pewnością ostatnie wątpliwości powinien był rozwiać kolejny gigant na rynku – jego azjatycki odpowiednik – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Olgierd Cygan, Partner, Deloitte Digital CE.

- Łączne obroty tylko tych dwóch ecommercowych graczy przekroczyły w 2017 roku 200 miliardów dolarów! Co więcej, rosną dalej w dwucyfrowym tempie. Dlaczego tak się dzieje? Bo ich zarządzający są w stanie dobrze przewidzieć potrzeby konsumentów, a nawet je kształtować. Dlatego też rok 2018 upływał w branży handlowej na budowaniu strategii digitalowych, łączeniu świata rzeczywistego z wirtualnym oraz, szczególnie w Europie, na obniżaniu barier dla handlu elektronicznego - mówi Olgierd Cygan, Partner, Deloitte Digital CE.

- W kwietniu 2018 roku Komisja Europejska wprowadziła regulacje mające na celu obniżenie kosztów przesyłek transgranicznych. Był to pierwszy krok, który miał ułatwić i zwiększyć sprzedaż paneuropejską. Na początku grudnia, w życie weszło z kolei rozporządzenie wymuszające na sprzedawcach e-commerce w Europie traktowanie klientów z terenów Unii w jednakowy sposób. Koniec z różnymi ofertami w różnych wersjach językowych. Koniec z różnymi cenami. Jest to istotna zmiana, która powinna być silnym bodźcem rozwojowym dla europejskich sprzedawców, nie tylko online - dodaje.

- Jeżeli chodzi o łączenie świata rzeczywistego z wirtualnym, to byliśmy świadkami wielu przełomowych inicjatyw praktycznie przez cały 2018 rok - informuje ekspert. - Warto na pewno wspomnieć o bezobsługowych sklepach globalnego lidera sprzedaży online. W sklepie nie ma fizycznych sprzedawców, kupujący chodzą po sklepie, wybierają produkty, wkładają je do koszyka, a kiedy wchodzą, opłata jest pobierana z ich karty kredytowej dodanej do konta. Wszelakie sensory, kamery oraz sztuczna inteligencja nadzorują cały proces zakupowy i funkcjonowanie sklepu. O ile pierwszy został otwarty w Seattle już w 2016, to dopiero w tym roku nastąpił przełom: firma posiada obecnie 7 sklepów w USA i szykuje się do otwarcia pierwszego w Londynie. Plotka głosi, że do 2021 chce mieć około 3000 tego typu sklepów w różnych lokalizacjach geograficznych - mówi Olgierd Cygan.

Więcej na portalspozywczy.pl