Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Dyskont meblowy Konsimo chce podbić polski rynek (galeria)



dlahandlu.pl - 21 grudnia 2018 13:35


KONSIMO to nowy koncept handlowy na polskim rynku. Poniżej o tym, kto stoi za siecią dyskontów meblowych, jakie są jej wyróżniki i oczekiwania wobec polskiego rynku.

Dyskont meblowy to świeży koncept na polskim rynku. Skąd taki pomysł?
KONSIMO to dyskont meblowy, którego pomysł zrodził się podczas obserwacji i przeprowadzonych analiz rozwiązań handlowych istniejących na rynkach europejskich. Nie ma w Europie marki w branży meblowej i wyposażenia wnętrz, który oferowałby na małej powierzchni sprzedaży (poniżej 1.000 mkw.) kompletny asortyment mebli i artykułów wyposażeniowych. Większość istniejących sieci handlowych posiada powierzchnie od 5.000 do nawet 75.000 mkw. i asortyment rzędu kilkudziesięciu tysięcy produktów.

Co jest największym wyróżnikiem Konsimo?
KONSIMO oferuje klientom kompaktowy (kilkutysięczny), ale kompetentny asortyment produktów do salonu, jadalni i sypialni. Cały asortyment jest wyprodukowany i magazynowany centralnie, tym samym dostępny od ręki. Wszystkie produkty, również meblowe, klient otrzymuje specjalistycznym transportem lub kurierem w kilka dni po złożeniu zamówienia. Zamówienia można odbierać również osobiście w magazynie centralnym lub bezpośrednio w sklepach stacjonarnych.

Kto tworzy Konsimo?
Za koncepcją dyskontu meblowego KONSIMO stoi doświadczony zespół projektantów, designerów, technologów, kupców i logistyków. Projekt przygotowywany był przez ponad rok przed otwarciem pierwszego sklepu, w lutym 2016 roku w Poznaniu. W Poznaniu mieści się również centrala firmy, której kierowaniem zajmuje się założyciel i prezes firmy, Dawid Jaschok. Jego 15 letnie zaangażowanie we współtworzenie sukcesu sieci Lidl w Europie, zostało przeniesione w rozwój KONSIMO.

Gdzie powstają meble i artykuły wyposażenia wnętrz?
Cały asortyment Konsimo to kilka tysięcy produktów zaprojektowanych w 7 różnych stylach wnętrz i wyprodukowanych wyłącznie dla marki KONSIMO. W przypadku mebli skrzyniowych i tapicerowanych większość pochodzi z Polski i tak pozostanie. Polska jest strategicznym i fundamentalnym ośrodkiem dla naszego konceptu, ponieważ posiada olbrzymie zaplecze produkcyjne i wzornicze o długiej tradycji. W przypadku tekstyliów dla domu, porcelany, ceramiki, oświetlenia, materacy i innych artykułów wyposażenia wnętrz, produkcja odbywa się w Polsce jak i w Rumunii, Turcji, Chinach oraz Pakistanie.

Trendy w retailu kształtują nie tylko ofertę, ale i wygląd oraz funkcjonalność sklepów…
Sklepy KONSIMO konsekwentnie podzielone są na strefy styli i proponują w każdym z nich pełen asortyment meblowy i wyposażeniowy dla salonu, jadalni i sypialni. Strefy wyposażone są dobranymi stylistycznie do mebli artykułami i tworzą całościowe i w pełni wyposażone, gotowe aranżacje. Ponadto posiadamy tzw. strefy, które koncentrują się wokół wybranych miejsc w domu, czyli np. wszystko dla sypialni, wszystko wokół stołu, strefa materacy, itd.

Marka jest na rynku od dwóch lat, ale w nadchodzącym roku czeka ją nowe otwarcie…
Pierwsze sklepy otwarte zostały w roku 2016 w Poznaniu oraz Lesznie i przyjęte zostały bardzo pozytywnie jako alternatywa dla istniejących sieci. Jako sklepy testowe pozwoliły na dopracowanie formatu, asortymentu oraz optymalizację procesów logistycznych. Zgromadzone doświadczenia oraz rozbudowana logistyka dla mebli wielkogabarytowych pozwalają na dalszą organiczną ekspansję na całym obszarze Polski. Do połowy 2019 otwarte zostaną następne trzy dyskonty meblowe o powierzchni od 600 do 800 mkw., w tym pierwszy w Warszawie w nowej Galerii Młociny, a pozostałe w południowej części Polski. Prowadzone są bardzo zaawansowane rozmowy w kilkunastu następnych lokalizacjach na terenie całego kraju.

Konsimo to także sklep internetowy.
Sklep internetowy KONSIMO.pl działający od przeszło dwóch lat oferuje cały, kilkutysięczny asortyment dostępny od ręki. Zamówione produkty zarówno małe jak i wielkogabarytowe dostarczane są specjalistycznym transportem w ciągu kilku dni. Istnieje również możliwość odbioru własnego w magazynie centralnym lub bezpośrednio w sklepach stacjonarnych po uprzedniej awizacji. W listopadzie otwarty został również sklep internetowy w Niemczech, który obsługuje zarówno niemieckich jak i austriackich klientów. Aktualnie prowadzone są również prace przygotowawcze dla ekspansji internetowej na dalsze rynki europejskie. Wybór krajów oraz termin ich otwarcia zależy bezpośrednio od możliwości logistycznych, zwłaszcza w dużych gabarytach.

Jak Konsimo chce podbić serca klientów w Polsce?
Pokładamy duże nadzieje w dobrze dopracowanych produktach marki KONSIMO, których największymi atutami jest unikatowość i bardzo niska cena w myśl hasła – „Ładne rzeczy mamy najtaniej”.