Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Niższa sprzedaż w sklepach Intersport



wnp.pl - 3 stycznia 2019 20:57


Łączne przychody netto spółki Intersport Polska ze sprzedaży w czwartym kwartale 2018 r. wyniosły 47,88 mln zł, czyli o 6,3 proc. mniej niż w czwartym kwartale 2017 roku, kiedy przychody wyniosły 51 mln zł. Narastająco, od stycznia do grudnia 2018 r. spółka Intersport Polska osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 181,9 mln zł, czyli o 1,1 proc. mniej niż w 2017 r.

W związku z restrukturyzacją sieci handlowej powierzchnia sprzedaży w czwartym kwartale 2018 roku była mniejsza rok do roku o 5,4 proc. Spółka chwali się przy tym, że dynamika sprzedaży za pośrednictwem internetu wzrosła w tym okresie o 58 proc.

Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach fitness damski, buty sportowe, rowery i running, zaś największe spadki sprzedaży w kategoriach turystyka i narciarstwo - głównie ze względu na wysokie temperatury utrzymujące się w październiku i listopadzie 2018 r.

Narastająco, od stycznia do grudnia 2018 r. spółka Intersport Polska osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 181,9 mln zł, czyli o 1,1 proc. mniej niż w 2017 r., kiedy przychody wyniosły 183,9 mln zł.

W 2018 r. dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału internetowego wzrosła o 57 proc.

Jednocześnie rok do roku spółka odnotowała wzrost marży wartościowej o 4,3 proc. oraz wzrost obrotów o 0,4 proc. w ujęciu LFL tj. na bazie porównywalnych sklepów.

Wg stanu na dzień 31 grudnia 2018 roku powierzchnia handlowa sieci Intersport Polska była mniejsza rok do roku o 5,4 proc.

Sieć Intersport posiada 31 salonów w Polsce.