Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Koniec rekordowych budżetów reklamowych. Lidl wydaje 4 mln zł w porównaniu do 11 w Święta



dlahandlu.pl - 14 stycznia 2019 09:41


W Nowym Roku sieci podeszły ostrożnie do kwestii promocji w telewizji. W pierwszym tygodniu stycznia Lidl przeznaczył na ten cel 4 448 080 zł w porównaniu do 11 023 485 zł w ostatnim tygodniu grudnia.

W najnowszym zestawieniu Lidl jako jedyna sieć handlowa pojawiła się na liście TOP 10 brandów z największymi wydatkami reklamowymi. Pozostałe miejsca zajmują leki i operatorzy komórkowi.

Przypomnijmy, że ostatni tydzień grudnia okazał się rekordowym okresem pod względem wydatków reklamowych. Według danych Nielsena Lidl wydał w tym czasie aż 11 023 485 zł i uplasował się na drugim miejscu, zaraz po Plusie, w zestawieniu TOP 10 brandów z największą promocją. Co ciekawe w zestawieniu zabrakło Biedronki. Na miejscu siódmym pojawiła się natomiast Żabka, która w tydzień wydała 4 716 687 zł.
Jak już pisaliśmy, według IMM w okresie przedświątecznym wydatki branży handlowej wyniosły ponad 712 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio.