Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Konsumenci nie słuchają ekspertów, sami przejmują stery recenzentów marek



portalspozywczy.pl - 18 stycznia 2019 09:28


Współcześni konsumenci chcą omijać ekspertów, przez co sami przejmują stery recenzji marek i produktów prowadząc rozmowy konsumenckie bardziej niż kiedykolwiek. Trend "Everyone’s an Expert" to jeden z 10 wiodących nurtów konsumenckich - wynika z badania firmy Euromonitor International.

Konsumenci oczekują jak najwyższej jakości za najniższą cenę. Kraje, które generują największy przychód w sprzedaży detalicznej w Internecie w 2022 roku, według Euromonitor, to Chiny, Japonia, USA, Wielka Brytania i Indie. To nie przypadek, że wyszukiwany termin "najlepszy" jest jednym z najpopularniejszych wyszukiwanych słów w Google w tych krajach w 2018 roku. Konsumenci chcą wybierać najlepsze oferty i chcą o produktach wiedzieć jak najwięcej. Zatem każdy jest ekspertem.

Podczas gdy wcześniej kupujący polegali na pewnej marce lub źródle informacji, aby uzyskać opinię, teraz firmy muszą stale wprowadzać innowacje, obniżać ceny i usprawniać swoją ofertę, aby przyciągnąć klientów. Zamiast uwodzić marketingiem marek, konsumenci szukają porad innych na temat tego, co kupić, gdzie i jak uzyskać najlepszy produkt za najlepszą cenę. 

W tym trendzie duże znaczenie mają media społecznościowe - konsumenci coraz częściej korzystają z Twittera, WhatsApp i Instagrama udostępniając tam badania, informacje o kodach rabatowych, promocjach, ofertach i nowych produktach. Instagram niedawno ujawnił, że ponad 400 milionów użytkowników korzysta z funkcji Stories każdego dnia, a wielu influencerów używa jej jako swojej głównej platformy. A ich opinię mają często większe przełożenie na sprzedaż niż wysublimowane promocje.

Ten trend konsumencki jest bardziej rozpowszechniony wśród osób o średnim / wysokim dochodzie. W krajach zachodnich nawet bardziej zamożni konsumenci żądają wartości za swoje pieniądze - i są tak samo głośni w Internecie alarmując o swoim niezadowoleniu. Konsumenci o niższych dochodach będą mniej uczestniczyć w tym cyfrowym trendzie na poziomie globalnym - rzadziej mają dostęp do Internetu, ani nie mają czasu na szczegółowe badania każdego zakupu według trendu "eksperta".

Więcej w strefie premium na portalspozywczy.pl