Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Neinver: Outlety Factory z wyższą sprzedażą pomimo niższej odwiedzalności



dlahandlu.pl - 14 lutego 2019 11:56


Factory, największa sieć centrów outletowych w Polsce, zakończyła 2018 rok wzrostem wartości sprzedaży na poziomie 1%, mimo wyłączenia z handlu 23 niedziel w roku. Na zakupy do czterech obiektów w Warszawie, Krakowie i Poznaniu, przyjechało łącznie ponad 11 350 000 klientów.

Wyższa wartości sprzedaży w centrach Factory rok do roku to stała tendencja. W 2018 roku Neinver zanotował wzrost na poziomie 1%, mimo wyłączenia z handlu 23 niedziel – najpopularniejszych w tygodniu dni handlowych. Outlety odwiedziło 11 350 000 klientów, co stanowi kilkuprocentowy spadek w porównaniu do roku poprzedniego. Odwiedzający outlety decydowali się na bardziej kompleksowe zakupy, odwiedzając jednorazowo większą liczbę sklepów i przeznaczając większe kwoty.

- Zwyczaje zakupowe w Polsce zmieniały się w ciągu roku. Największy wzrost liczby odwiedzin i wartości sprzedaży odnotowaliśmy w drugiej połowie roku, gdy klienci nauczyli się nowej rzeczywistości handlowej – zauważa Magdalena Chachulska, Asset Management Director NEINVER w Polsce. Zakupy dokonywane są bardziej efektywnie, co znajduje swoje odbicie we wzroście wartości koszyka zakupowego – dodaje.

Najpopularniejszymi dniami tygodnia w 2018 roku były soboty i niedziele handlowe. Największy wzrost zainteresowania w pozostałe dni tygodnia przyniosły wtorki i piątki.

W 2018 roku, NEINVER wprowadził do outletów w Polsce nowe marki, dotąd nieobecne
w wyprzedażowej odsłonie w kraju czy w poszczególnych miastach.

NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma, specjalizująca się w inwestycjach na rynku nieruchomości komercyjnych i logistycznych, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. Ten wiodący operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce oraz drugi pod względem wielkości w Europie, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY.