Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Restrukturyzacja w PepsiCo - zamknięcia fabryk i zwolnienia



dlahandlu.pl za retaildetail.eu - 22 lutego 2019 10:07


PepsiCo wprowadza w życie nowy plan restrukturyzacji: firma będzie zamykała fabryki i oszczędzała na kosztach pracowniczych, aby umocnić rentowność.

Amerykańska firma spodziewa się w tym roku mniejszego wzrostu: mając nadzieję na wzrost obrotu o około 4%, prognozuje 1% spadek zysków. Producent takich marek jak: Pepsi Cola, Lay's, Quaker's i Doritos przewiduje problemy z kursami walut, spowolnienie wzrostu gospodarczego i zmniejszenie zaufania konsumentów.

W ubiegłym roku PepsiCo udało się wygenerować wzrost obrotów o 2% do 64,7 miliarda dolarów (57 miliardów euro) i wzrost zysków, głównie ze względu na jednorazową korzyść podatkową w wysokości 3,4 miliarda dolarów (3 miliardy euro). Rok wcześniej stało się dokładnie odwrotnie: firma musiała zapłacić dodatkowe 4,7 miliarda dolarów (4 miliardy euro) na rzecz IRS. W rezultacie baza porównawcza na rok 2019 jest bardzo niekorzystna.

PepsiCo będzie kontynuować restrukturyzację. Nowy CEO, Ramon Laguarta, przedłuża plan reorganizacji do 2023 r. Zapowiedział także nowe oszczędności: niektóre fabryki będą musiały zostać zamknięte, co pociągnie za sobą zwolnienia. Firma już odłożyła 2,5 miliarda dolarów (2,2 miliarda euro) na restrukturyzację. W tym roku z tej kwoty wykorzystanych zostanie 800 milionów dolarów (700 milionów euro), co wskazuje, że producent przekąsek zamierza szybko realizować swoje plany. Dla porównania: w ubiegłym roku firma wydała tylko 138 milionów dolarów na reorganizację. Według dyrektora finansowego około 70% tego budżetu zostanie przeznaczone na odprawy emerytalne i inne wydatki na personel.

Laguarta podkreśla, że ​​żaden z oddziałów firmy nie zostanie zamknięty.