Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Same-day delivery może poprawić zaufanie do marek e-commerce



pr - 26 lutego 2019 09:11


Dzisiaj same-day delivery ma wizerunek usługi premium, ale w perspektywie przyszłości może stać się standardem w branży e-commerce.

Polski rynek e-commerce to dynamicznie rozwijająca się gałąź sprzedaży, w której wciąż pojawia się miejsce na kolejne innowacje. Jednym z interesujących trendów obserwowanych na zachodzie jest usługa same-day delivery – ekspresowe przesyłki, które jeszcze tego samego dnia trafiają w ręce konsumentów. Przy dobrze przemyślanym marketingu mogą poprawić zaufanie do marek e-commerce i w efekcie zwiększyć sprzedaż.

Same-day delivery to usługa, która wciąż jeszcze raczkuje na polskim rynku. Ma jednak szansę zrewolucjonizować handel online, a wprowadzona na szeroką skalę – zmienić sposób, w jaki współcześni klienci postrzegają zakupy przez internet.

 - Dzięki temu czas oczekiwania na przesyłkę przestanie mieć większe znaczenie, co może przełożyć się na wzrost zakupów dyktowanych impulsem lub nagłą potrzebą. Zalet jest jednak znacznie więcej – wyjaśnia Krzysztof Grabowski, CEO firmy Quick2Point.

 Same-day delivery może mieć szczególne znaczenie podczas sezonowych wyprzedaży oraz w okresie przedświątecznym, gdzie sprzedaż e-commerce spada tuż przed Bożym Narodzeniem – kiedy klient założy, że paczka nie dojdzie na czas i w efekcie zrezygnuje z zakupu online. Ekspresowe przesyłki mogą również przyciągnąć nowe grupy konsumentów, które wcześniej miały sporadyczny lub znikomy kontakt z zakupami online.

 Obecność tego typu usług rzutuje także na pozycjonowanie marki sklepu – jako otwartej na potrzeby klienta, profesjonalnej i wygodniejszej od konkurencji. Wpływa to również na postrzeganie bezpieczeństwa zakupów online. Klient rzadziej będzie martwił się, że przesyłka zaginie lub dotrze na miejsce w późniejszym terminie.

 - Dzisiaj same-day delivery ma wizerunek usługi premium, choć w perspektywie przyszłości może stać się standardem w branży e-commerce – dodaje Krzysztof Grabowski.  

 Przesyłki ekspresowe to innowacyjna forma dostawy, która łączy w sobie komfort zakupów online oraz pewność otrzymania towaru, która obecnie jest przewagą sklepów stacjonarnych. Być może już wkrótce uda się odkryć jej potencjał – szczególnie w dzisiejszym świecie, gdzie czas klienta staje się coraz ważniejszą walutą.