Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Frisco.pl z nowym magazynem, który czterokrotnie zwiększy skalę działalności firmy



dlahandlu.pl - 26 lutego 2019 09:45


Georg Utz dostarczy 35 tys. pojemników wielokrotnego użytku z tworzywa sztucznego do nowego, wysoce zautomatyzowanego magazynu Frisco.pl. Magazyn o powierzchni 11 tys. mkw. jest zlokalizowany w parku Panattoni Europe City Logistics Warsaw, w miejscowości Klaudyn k. Warszawy.

W innowacyjnym technologicznie centrum logistycznym zostaną wykorzystane dwa rodzaje pojemników Georg Utz - EUROTEC do automatyki magazynowej w systemie Schuttle oraz pojemniki do dystrybucji zamówień internetowych do domu klientów. Oba produkty wyposażono w kody kreskowe, które umożliwią zarządzanie systemem dystrybucji i pełną kontrolę obiegu opakowań.

Pojemniki EUROTEC o wymiarach 600x400x320 mm, w kolorze błękitnym posłużą do magazynowania i transportu wewnętrznego żywności. EUROTEC to produkt przeznaczony do automatycznej obsługi we wszystkich popularnych systemach magazynowych. Dzięki specjalnym wpustom, pojemniki  są idealnie przystosowane do manipulacji przez robot przemysłowy, umożliwiając precyzyjne zamocowanie na automatycznych przenośnikach.

W magazynie Frisco.pl wykorzystano w sumie 25 tys. pojemników EUROTEC, z podwójnym dnem. Dodatkowo 5 tys. pojemników wyposażono w specjalne przegrody, dzielące na cztery komory, dla ułatwienia przechowywania i kompletacji drobnych produktów spożywczych.

W magazynie znalazło się również 10 tys. pojemników trapezowych w kolorze malinowym, o wymiarach 600x400x355 mm. Pojemnik posiada zamknięte dno, cztery ażurowe ściany, a także 4 otwory uchwytowe ułatwiające ręczną manipulację. Produkt ten został przeznaczony do kompletacji zamówień internetowych w magazynie oraz dystrybucji towaru przez pracowników Frisco.pl do domu klienta. Jest to rodzaj pojemnika obrotowego - pełny można ustawiać w stos i przewozić jeden na drugim. Po wypakowaniu zawartości natomiast, wystarczy opakowanie obrócić o 180 stopni i umieścić pojemniki jeden w drugim, a ograniczymy w ten sposób powierzchnię załadunkową nawet o 85 %. Na górnej krawędzi pojemniki posiadają specjalne uchwyty, które służą do zamocowania reklamówek, oddzielających od siebie różny asortyment.

- Nowa inwestycja pozwoli nam na przynajmniej czterokrotne zwiększenie skali działalności oraz równoczesne rozwijanie różnych modeli biznesowych. Automatyzacja nowego obiektu przyczyni się także do zwiększenia wydajności procesów, co będzie miało wpływ na obniżenie kosztów obsługi zamówień. Automatyczny system pakowania to również lepsza kontrola stanów magazynowych oraz eliminacja błędów w pakowaniu. W magazynie znajdą się wydzielone powierzchnie przeznaczone na chłodnię i mroźnię. Produkty świeże będą przechowywane w różnych strefach temperatur, a część z nich dostarczana będzie w modelu just-in-time. Wszystkie te rozwiązania wpłyną pozytywnie na szybkość i efektywność obsługi rosnącej liczby klientów naszego sklepu – powiedział Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.